گالری ما

اطلاعات تماس

در سبک طراحی روستیک از الیاف و وسایل طبیعی استفاده می شود. این سبک به سبک روستایی معروف است. از الوارهای چوبی و وسایل طبیعت در این سبک بهره می گیریم. استفاده از الوارهای چوبی برای کف پوش کاربردی می باشد. شومینه یکی از اجزاء مهم درطراحی پذیرایی به این سبک می باشد.

پیدایش سبک روستیک

سبک طراحی روستیک بیانگر سبک زندگی اجداد ما در دوران تلفیق طبیعت و تمدن بوده است. دکوراسیون روستیک طیف وسیعی از دکوراسیون داخلی خانه های روستایی در طرحهای متفاوت را شامل میشود. زندگی در خانه ای به سبک روستیک منحصرا شامل دکوراسیون چوبی نمیشود و میتواند عناصر متفاوتی را در خود جای دهد.

تعریف دکوراسیون روستیک شامل دکوراسیون طبیعی و قدیمی و حاوی عناصر زبر و ناهموار است.برخی از سبکهای روستیک عبارتند از:

  • سبک خانه ساحلی
  • سبک توسکان
  • هر سبکی که حال و هوای خانه های قدیمی و روستایی را القا میکند.

جدیدترین مدل اپن آشپزخانه : عکس+ 30 نمونه مدل جذاب

پیدایش سبک طراحی روستیک

تاکید سبک روستیک طبیعی بودن مواد بکار برده شده در طراحی آن است.بدین منظور مواد سازنده مبلمان ودیوارها بیشتر چوب و سنگ و روکشهایی از جنس کرباس و پارچه هایی با الیاف قدیمی است .مواد بکار گرفته شده در طراحی روستیک مواد استخراج شده از زمین است و به جای استفاده از چوبهای صیقلی،رنگ شده و جلادار تا جای ممکن از سنگها و چوبها در طبیعی ترین حالت آنها استفاده میشود.

چیدمان و عناصر سبک روستیک متفاوت از سبک مدرن بوده و در آن آثاری از نورپردازی هندسی و مبلمان پر زرق و برق پیدا نمی شود.سبک روستیک ذاتا سنگینتر،شلوغ تر و تاریکتر از سبک مدرن است. ترکیب سبک مدرن و روستیک فضایی روشن و باز و در عین حال طبیعی تولید خواهد کرد.اثاثیه بکار برده در سبک روستیک باید دست ساز باشند به گونه ای که مواد اولیه بکار رفته در اثاثیه بیشتر از طرح و شکل آن به چشم بیاید.در این نوع دکوراسیون اسباب و لوازم معمولا از لحاظ ابعاد بزرگ هستند و از رنگهای طبیعی و خنثی استفاده می شود.

سبک طراحی روستیک چگونه اجرا می شود؟

سبک طراحی روستیک به سبکی با دکوراسیون روستایی گفته می شود. در این سبک از درختان جنگلی برای ساخت میز و صندلی استفاده می شود. تجملات در این سبک جایگاهی ندارد و در عوض استفاده از طبیعت کاربردی می باشد. در این سبک سعی می شود که حال و هوای طبیعت به خانه آورده شود. این سبک ابتدا در آمریکا باب شد. از تنه درختان، الوارهای چوبی و… در سبک طراحی روستیک استفاده می شود.

برای مثال کف خانه را با الوارهای چوبی می پوشانیم.بهره گرفتن از پارچه ها و حتی پشم گوسفندان زیبایی خانه های روستیک را چند برابر می کند. استفاده از این وسایل برای طراحی آپارتمان ها امروزی شاید زیاد مناسب نباشد. اما می توان با استفاده از چوب و سنگ به این سبک نزدیک شد. استفاده از گل های طبیعی در این سبک می تواند زیبایی خانه را دوچندان کند.

اجرای سبک روستیک در خانه های ویلایی
اجرای سبک روستیک در خانه های ویلایی
استفاده از مواد طبیعی در دکوراسیون روستیک
استفاده از مواد طبیعی در دکوراسیون روستیک

اتاق خواب به سبک طراحی روستیک

به کار بردن وسایل بسیار قدیمی در اتاق خواب و استفاده از وسایل چوبی در تزیین آن می تواند شما را به این سبک طراحی نزدیک تر کند. می توانید چوب ها را به شکل میز و پاتختی طراحی کرده و از آن در اتاق خواب استفاده کنید.در طراحی دیوارها به سبک طراحی روستیک می توان از پنل های چوبی به جای رنگ یا کاغذ دیواری استفاده کرد. برای پارچه روتختی بهتر است از انواع قدیمی آن استفاده کنید. پرده های حریر یا تورهای نازک می تواند انتخاب خوبی در طراحی این اتاق باشد. یک صندلی چوبی در کنار تخت خواب به زیبایی اتاق خواب می افزاید. از طرح های شلوغ در این طراحی پرهیز می شود و رنگ های گرم را با طرح های ساده تلفیق می کنند.

اتاق خواب زیبا به سبک روستیک
اتاق خواب زیبا به سبک روستیک

طراحی آشپزخانه در سبک روستیک

سبک طراحی روستیک در آشپزخانه نیز حرفی برای گفتن دارد. استفاده از نورهای طبیعی و متریال طبیعی می تواند بسیار تاثیرگذار و مثبت باشد. استفاده از چوب های تیره می تواند به زیبایی آشپزخانه روستیک شما بیفزاید. از نکات مهم و اساسی در سبک طراحی روستیک اجتناب از تجملات می باشد. هر چیزی که حس صمیمیت را در آشپزخانه بیشتر کند برای این سبک مناسب است.

طراحی هال و پذیرایی در سبک طراحی روستیک

در طراحی به سبک روستیک پذیرایی ها دارای شومینه می باشد. همچنین از کاناپه های چرمی در طراحی های روستیک میتوان استفاده نمود. رنگ هایی که در این سبک استفاده می شود رنگ های گرم مانند کرم، قهوه ای روشن و تیره است. بهره گرفتن از گلیم های زیبا و رنگارنگ کمک می کند تا این سبک به روستا نزدیک شود. تابلو های قدیمی و با اصالت نیز میتواند انتخاب خوبی در این سبک باشد. شمعدان های فلزی و پایه دار برای تزئین خانه های روستیک بسیار کاربردی می باشد.

وسایل یک خانه روستیک دست ساز است

همانطور که گفته شد تمامی وسایل این سبک دکوراسیون طبیعی هستند . اثاثیه خانه های روستیک بسیار ساده هستند و دارای طرح و نقش های زیادی نیستند . مبلمان این دکوراسیون اصولا ابعاد بزرگی دارند . هم چنین این سبک دکوراسیون احساس راحتی و دنج بودن را به راحتی به افراد منتقل می کند .استفاده از مبلمان سنگین و ساخته شده از چوب در خانه های روستیک بسیار متداول می باشد .

دکوراسیون پذیرایی روستیک
آنلاین از ما مشاوره رایگان بگیرید