گالری ما

اطلاعات تماس

سبک طراحی نئوکلاسیک تلیفیقی از طراحی مدرن با خصوصیتهای کلاسیک است.اقتضای این سبک طراحی بکارگیری رنگهای متنوع است که نشاط و شادی بالایی را به ارمغان می آورد.برتری این سبک مختلط نسبت به سبک طراحی کلاسیک محدودیت کمتر آن در استفاده مبلمان،تزئینات و مواد میباشد.اگرچه این سبک از اصول خاصی تبعیت میکند و سادگی در این اصل مشاهده می شود.

آشپزخانه نئوکلاسیک (طراحی شده توسط گروه طراحی dl)

سبک طراحی نئوکلاسیک چگونه است؟

یکی از پر طرفدارترین سبک های طراحی سبک طراحی نئوکلاسیک می باشد. این سبک ابتدا در انگلیس و فرانسه به وجود آمد. سبک نئو کلاسیک  ترکیبی از سبک طراحی مدرن و کلاسیک است. لوکس بودن یکی از ویژگی های مهم این سبک می باشد. با وجود اینکه ساده بودن یک اصل مهم و اساسی در این سبک می باشد اما اجباری در استفاده از وسایل ساده وجود ندارد. افراط در استفاده از وسایل تزئینی در سبک نئوکلاسیک جایگاهی ندارد. استفاده از آینه های بزرگ و گچ بری های شیک از واجبات این سبک می باشد. نیاز است خانه ای که قصد طراحی دکوراسیون آن به سبک نئوکلاسیک را داریم دارای پنجره های بزرگ باشد. رنگ هایی که در این سبک استفاده می شود طلایی و نقره ای، کرم و سفید و خاکستری هستند. این رنگ ها کاملا از یکدیگر مجزا هستند و نزدیک به هم نیستند.

 

 

ویژگیهای یک طرح نئو کلاسیک شامل موارد زیر است:

  • حفظ ساختار متقارن و هماهنگ سبک کلاسیک در کنار مدرنیته ی کاربردی آن
  • استفاده از نمادهای معماری کلاسیک همراه با نورپردازی های جدید
  • استفاده از مبلمان کلاسیک که با ساختارهای مدرن ترکیب شده اند
  • استفاده از عناصر سنگی ،بتنی، چوبی،شیشه ای،فولادی و فلزی
  • استفاده از آینه های بزرگ و شیشه های رنگی
  • استفاده از رنگ های طلایی،کرم و رنگ های چشم نواز همچون بنفش،قرمز و فیروزه ای
  • استفاده از عتیقه جات گرانبها و مبلمان با شکوه مخملی
  • استفاده از لوسترهای لوکس و بلند
ویژگی های سبک طراحی نئوکلاسیک
خانه با سبک نئوکلاسیک

اتاق خواب به سبک طراحی نئوکلاسیک

 در طراحی اتاق خواب به این سبک وسایل اضافی قرار نمی گیرد و فقط وسایلی مانند تخت خواب، صندلی، قفسه کتاب، کمد و میز تحریر قرار داده می شود. در این سبک از شلوغ کردن اتاق پرهیز می شود. روی دیوارهای اتاق خواب از تابلوهای ساده با طرح های گیاهان و حیوانات استفاده می شود. برای زیر تخت نیز می توان از فرش هایی با طرح های ساده و خطوط شکسته استفاده نمود. کفپوش هایی با رنگ طلایی یا کرم می تواند جلوه خاصی به اتاق خواب با سبک نئوکلاسیک بدهد.

اتاق خواب نئوکلاسیک
اتاق خواب سبک نئوکلاسیک

طراحی آشپزخانه در سبک نئوکلاسیک

در آشپزخانه هایی با سبک طراحی نئوکلاسیک می توان از وسایلی که شکل هندسی دارند استفاده نمود. استفاده از مواد طبیعی مانند سنگ و چوب در طراحی این آشپزخانه کاربردی می باشد. بهتر است کابینت ها در این سبک از جنس چوب باشد. پرده های سفید و توری انتخاب مناسبی در طراحی آشپزخانه به سبک نئوکلاسیک می باشد. می توان در این سبک از فرش های ایرانی و لوسترهای کلاسیک استفاده نمود. کابینت هایی با درب های شیشه ای هم انتخاب بسیار مناسبی در سبک نئوکلاسیک می باشد. به طور کلی ظرافت در طراحی نقش اساسی در طراحی به این سبک دارد.

مطلب پیشنهادی : آشپزخانه خطی 

آشپزخانه نئوکلاسیک زیبا
آشپزخانه نئوکلاسیک زیبا

هال و پذیرایی در سبک طراحی نئوکلاسیک

در طراحی پذیرایی به سبک طراحی نئوکلاسیک استفاده از مبلمان کلاسیک در کنار نورپردازی مدرن مناسب می باشد. کف پوش در این سبک باید از جنس پارکت باشد. سقف ها دارای گچ بری و عموما به رنگ سفید هستند.  در این سبک از مبلمان سلطنتی استفاده نمی شود. استفاده از آباژورهای مدرن و گلدان های شیشه ای می تواند بر زیبایی پذیرایی شما بیفزاید. میزهای شیشه ای با پایه های طلایی برای این سبک بسیار زیباست. در انتخاب پرده ها باید دقت زیادی شود و از پرده های بلند اما ساده و شیک استفاده شود.

گروه طراحی DL مجری پیاده سازی جدیدترین سبک دکوراسیون داخلی در خانه ، محیط کار ، باغ و ویلا بوده و با تیم فنی متخصص آماده بازسازی و تغییر دکوراسیون محیط شما به بهترین شکل می باشد . بهترین سبک طراحی نئوکلاسیک را با ما تجربه کنید.

آنلاین از ما مشاوره رایگان بگیرید