گالری ما

اطلاعات تماس

آشپزخانه دارای اهمیت زیادی در یک خانه می باشد و به قول معروف آشپزخانه قلب خانه است.دلیل اهمیت آشپزخانه این است که در طول روز افراد خانه مراجعه ی زیادی به آنجا می کنند و علاوه بر آن زن خانواده نیز بیشتر وقت خود را در آشپزخانه می گذراند به همین دلیل باید دکوراسیون و طراحی آن به گونه ای باشد که به افراد خانواده احساس خوب و رضایت بخشی بدهد. از طرفی امروزه آشپزخانه های مدرن مشرف به سالن پذیرایی هستند و به همین جهت چگونگی دکراسیون آشپزخانه دارای اهمیت بسیار ویژه ای می باشد .  

ما در ادامه ی این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی های دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن آشنا کنیم و به شما بگوییم چه کارهایی را می توان برای مدرن شدن دکوراسیون داخلی آشپزخانه انجام داد .

نکات مهم در طراحی آشپزخانه مدرن بزرگ و کوچک

همانطور که می دانید داشتن آشپزخانه بزرگ آرزوی هر کدبانویی می باشد تا به راحتی بتواند امور روزمره خود را انجام دهد . بخش عظیمی از طراحی و دکوراسیون آشپزخانه مدرن به کابینت ها بستگی دارد . امروزه مردم برای رهایی از تجملات به سادگی روی آورده اند که آشپزخانه با دکوراسیون مدرن می تواند برای آنها انتخاب بسیار مناسبی باشد . اگر  آشپزخانه ی کوچکی دارید چندین عامل مهم مانند  انتخاب مناسب نور و رنگ می تواند در بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه کمک شایانی به شما کند . مناسب ترین و بهترین رنگ برای آشپزخانه های کوچک ، رنگ های روشن است چراکه زیبایی خاصی را به آشپزخانه شما می بخشد . از آنجایی که در آشپزخانه های بزرگ محدودیتی از نظر میزان فضا نداریم ، باید به نکاتی مانند نورپردازی مناسب ، وجود هماهنگی میان وسایل آشپزخانه ، وجود تعادل و تقارن دیداری و . .  . بیشتر توجه داشته باشیم .

چیدمان وسایل آشپزخانه و طراحی مناسب یک امر مهم و ضروری در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن می باشد که باید به آن ها توجه کرد.

اصلی ترین نکات کلیدی برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن 

  • شکل و فضای آشپزخانه

فضا و شکل آشپزخانه یکی از نکاتی است که در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن باید به آن توجه کرد. برخی از آشپزخانه ها بزرگ و برخی دیگر کوچک می باشند بنابراین شما باید طراحی دکوراسیون خود را بر اساس فضای آشپزخانه ی خود بچینید و فضا را در نظر بگیرید زیرا در آشپزخانه های بزرگ ریزه کاری های بیشتری را می توان برای طراحی انجام داد ولی در آشپزخانه های کوچک نمی توان این کار را انجام داد.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن لوکس
دکوراسیون آشپزخانه مدرن با کابینت آلبالویی
  • نورپردازی

نور تاثیر خیلی زیادی بر روی دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن دارد و نور علاوه بر آشپزخانه بر روی زیبایی پذیرایی و اتاق خواب ها نیز اثر گذار می باشد بنابراین برای داشتن یک آشپزخانه مدرن به نور اهمیت بدهید. همانطور که می دانید نور به دو دسته ی طبیعی و مصنوعی تقسیم می شود نور طبیعی همان نور خورشید می باشد که اگر مستقیم به آشپزخانه شما بتابد نیاز نیست که در طول روز از لامپ و … استفاده کنید و استفاده از نور مصنوعی فقط در طول شب نیاز است بنابراین شما باید سعی کنید یک نورپردازی اصولی را تنظیم کنید تا زیبایی آشپزخانه شما چندین برابر شود.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن با کابینت MDF
آشپزخانه مدرن با کابینت چوبی
  • طراحی صحیح و دسترسی آسان به وسایل

بسیاری از افراد بر این باورند که باید وسایل خود را به هر نحوی که شده است در آشپزخانه خود بچینند و توجهی به این موضوع ندارند که چه وسیله ای را در کجای آشپزخانه قرار دهند. برخی از وسایل مثل یخچال که مدام از آن استفاده می شود باید درجایی قرار بگیرد که دسترسی به آن آسان باشد اما برخی از وسایل که کاربرد کمتری دارند را می توان در مناطق انتهایی آشپزخانه قرار داد.

  • اهمیت به کیفیت هوا

برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن حتما به کیفیت هوای آشپزخانه توجه کنید و سعی کنید حتما از یک دستگاه تهویه در آشپزخانه خود استفاده کنید. بسیاری از افراد با باز گذاشتن پنجره ها فکر می کنند هوای خانه را عوض می کنند ولی این کار آن ها اشتباه است و در واقع باعث می شود آلوگی های زیادی به آشپزخانه وارد شود. شما برای تهویه آشپزخانه می توانید از هود نیز استفاده کنید زیرا هود علاوه بر تمیز کردن هوا دود و چربی های موجود را نیز به خود جذب می کند.

آشپزخانه مدرن با کابینت های گلاس
دکوراسیون آشپزخانه مدرن با کابینت های گلاس

در صورتی که آشپزخانه شما به گونه ای طراحی شده که امکان استفاده از گلدان و گیاهان مختلف در آن وجود دارد، برای تهویه هوا و زیبایی دو چندان محیط می توانید از آنها استفاده کنید.

  • از وسایل نو در چیدمان و طراحی آشپزخانه ی خود استفاده کنید

همانطور که می داید محیط آشپزخانه به گونه ای است که با گذشت زمان وسایل شما به دلیل پخت و پز ممکن است به خود چربی بگیرند و حالت کهنگی پیدا کنند این ظرف ها در کاهش زیبایی آشپزخانه اثر گذار می باشد و همانطور که می دانید وسایل نو می توانند جلوه ی زیادی به آشپزخانه ی شما بدهند و تاثیر زیادی در زیبایی آشپزخانه شما داشته باشند همچنین استفاده از وسایل نو باعث مدرن شدن آشپزخانه شما نیز می شود.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن با تم بنفش
دکوراسیون آشپزخانه مدرن با کابینت طوسی
  • تاثیر رنگ ها در مدرن شدن آشپزخانه

همانطور که می دانید انتخاب رنگ مناسب برای آشپزخانه می تواند تاثیر زیادی بر روی زیبایی و مدرن شدن آشپزخانه شما داشته باشد. بنابراین در انتخاب رنگ دیوارها و همچنین وسایل خود دقت کافی داشته باشید.اگر جزء افراد با انرژی می باشید و به شادابی علاقه دارید به شما توصیه می کنیم از رنگ های گرم برای طراحی آشپزخانه خود استفاده کنید اما اگر می خواهید در آشپزخانه ی خود احساس آرامش داشته باشید و به رنگ های خیلی شاد علاقه ای ندارید باید از رنگ های سرد و ملایم استفاده کنید.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن با تم نارنجی
آشپزخانه مدرن با ماربل شیت
دکوراسیون آشپزخانه مدرن با تم آبی
  • کابینت های آشپزخانه

میتوان گفت آشپزخانه قلب هر خانه می باشد. به همین دلیل است که هرچقدر این بخش از خانه شیک و جذاب باشد، شما انرژی بیشتری در هنگام کار در آن خواهید داشت. همانطور که میدانید بانوان ایرانی بیشتر اوقات خود را در آشپزخانه میگذرانند، همین مورد است که باعث می شود بعد از مدتی به فکر تغییر دکوراسیون و تغییر طرح و رنگ کابینت های آشپزخانه بیوفتند.

  • جنس کابینت آشپزخانه

بعد از ورود به آشپزخانه، اولین چیزی که چشم می بیند، کابینت ها هستند. به همین علت باید در انتخاب صحیح رنگ، مدل و جنس آن دقت کنید تا جلوه زیبایی را به آشپزخانه تان بدهد. شما میتوانید کابینت هایتان را از جنس چوب یا فلز سفارش دهید. کابینت هایی که از چوب ساخته می شوند حس و حال اصیل به خانه تان می دهند. 

کابینت آشپزخانه زرد
کابینت آشپزخانه دورنگ (سبز و سفید)
کابینت آشپزخانه طرح مدرن
  • اهمیت کابینت آشپزخانه و متریال های آن

همانطور که میدانید کابینت ها محلی برای قرارگیری اجسام و لوازم می باشند تا از ایجاد شلوغی در محیط آشپزخانه جلوگیری کنند. به همین علت طراحی کابینت آشپزخانه باید کاربردی و جا دار باشد. علاوه بر این طراح باید به گونه ای کابینت ها را طراحی کند که بتواند از یک فضای کوچک، کابینتی با فضای بسیار برای شما ایجاد کند.

همانطور که بالاتر گفتیم، کابینت ها اکثرا از دو جنس فلز و چوب می باشند زیرا این مدل ها دارای قیمت مناسب تری نسبت به :  فولاد خام، ورق گالوانیزه، استیل باز دارند. همچنین با وجود تنوع بسیاری که میتوان در کابینت های چوبی به کار بردف استفاده کابینت های فلزی به عبارتی منسوخ شده اند. نکته ای که لازم است بدانید این است که قبل از انتخاب بهترین کابینت آشپزخانه باید بدانید که میخواهید سبک آشپزخانه اتان کلاسیک باشد یا مدرن و بر اساس آن به انتخاب جنس و مدل بپردازید.

کابینت آشپزخانه طوسی
کابینت آشپزخانه آبی
  • کابینت هایگلاس

حتما تا به حال اسم کابینت های هایگلاس به گوشتان خورده است . جنس داخلی این مدل از کابینت ها MDF است و لایه بیرونی آن با روکشی از جنس پلکسی گلاس پوشیده شده است. این روکش به دلیل جنسی که دارد باعث شفافیت و براق شدن کابیت می شود. همچنین به آن حالتی شبه شیشه می دهد. جالب است بدانید که این مدل دارای قیمت مناسب تری نسبت به مدل چوبی می باشد و به همین دلیل است که خانواده های بسیاری آنرا برای کابینت های خود انتخاب می کنند.

نوع دیگری از کابینت هم داریم که به آن پلی گلاس می گویند. تقریبا این مدل شبیه هایگلاس می باشد اما دارای براقیت و درخشش بیشتری است و همچنین مقاومت بالاتری در برابر خط و خش دارد.  بهترین نوع کابینت هایگلاس توسط کشورهایی مثل آلمان، ایتالیا، اتریش و اسپانیا ساخته می شود اما معمولا در بازار ایران جنس های ترک بسیار است.

مزایای استفاده از کابینت هایگلاس

کابینت های هایگلاس از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند . هم چنین این نوع کابینت ها دارای تنوع رنگی زیادی مانند براق ، مات ، ساده و طرح دار هستند که استفاده از دو رنگ از کابینت ها زیبایی آشپزخانه شما را چند برابر می کند . یکی دیگر از ویژگی هایی که سبب شده است تا کابینت های هایگلاس طرفداران زیادی را به خود جذب کند ، شکل ظاهری مئرن و امروزی آنها می باشد . 

کابینت هایگلاس سبز
کابینت آشپزخانه مدرن
کابینت هایگلاس طوسی
کابینت هایگلاس مشکی
  • اپن آشپزخانه

اگر در خانه ای زندگی می کنید که آشپزخانه تان اپن دارد، باید به این نکته توجه داشته باشید که افراد از تمامی قسمت های خانه میتوانند درون آشپزخانه را ببینند. پس نوع چیدمان وسایل داخلی آشپزخانه بسیار مهم می باشد. معمولا اپن های آشپزخانه دارای بدنه ای از چنس چوب، mdf و… می باشد که با یک سنگ بر روی آن تکمیل می شود.  

اپن آشپزخانه طرح چوب
اپن آشپزخانه چوب و سنگ
اپن آشپزخانه چوب و سنگ
  • طراحی اپن متناسب با آشپزخانه

 همانطور که گفتیم، داشتن اپن آشپزخانه باعث می شود تا همه بتوانند داخل آشپزخانه را ببیند پس در نتیجه شما باید علاوه بر چیدمان درست، زیبا و مناسب به نور پردازی صحیح هم توجه کنید. زیرا این نورپدازی است که جلوه جذابی به آشپزخانه تان می بخشد.

معمولا نور دهی از طریق سقفی که برای اپن و یا بالای کابینت ها قرار می دهند، انجام می شود.شما میتوانید برای جذابیت بیشتر از لامپ های هالوژنی موجود در بازار استفاده کنید. و زمانی که این لامپ ها روشن می شوند، از بازتاب نوری که بر روی کانترهای سنگی می دهند، لذت ببرید.

کانتر آشپزخانه
  • نقش رنگ ها در زیبایی اپن

 همانطور که میدانید، هر رنگیف حسی به ما القا می کند. چس ما باید در طراحی دکوراسیون خانه مان به این نکته توجه ویژه ای داشته باشیم. نکته ای که حادز اهمیت است، طراحی اپن با رنگهایی دلنشین می باشد و رنگهایی باید برای اپن استفاده شوند که خنثی باشند زیرا، شما زمانی که بخواهد صندلی ای برای آن انتخاب کنید دچار مشکل و سردرگمی نشوید.

لازم است بدانید که خرید صندلی های اپن هم باید مطابق با سبک آشپزخانه باشد و باید حتما متناسب با فیزیک بدنی افرادی که از آن استفاده می‌کنند خریداری شوند. 

اپن شیک و مدرن
اپن مدرن سیاه و سفید
جدیدترین-مدل-اپن-آشپزخانه
اپن شیک طرح سنگ
  • متریال و طراحی اپن آشپزخانه

اپن های آشپزخانه در خانه های قدیمی به صورت گچی بودند. اما امروزه با توجه به پیشرفت طراحی دکوراسیون و تغییر سلیقه ها از متریال های با کیفیت و جذاب تری ساخته می شوند. این متریال ها شامل: کناف و mdf  می باشد.

طراحی این بخش باید به گونه ای باشد که به سبک آشپزخانه اتان بیاید. یعنی اگر آشپزخانهاتان را به سبک مدرن طراحی و چیدمان کرده اید، باید اپنی که طراحی میکنید هم به سبک مدرن باشد. همچنین در این صورت نباید از طراحی بسیار شلوغی استفاده کنید زیرا شلوغی بر خلاف مدرن بودن است.

اپن مدرن طرح سنگ و چوب
اپن طرح سنگ مرمر
کانتر طرح سنگ مرمر
اپن چوبی با نورپردازی عالی
اپن طرح سنگ ویلایی
  • رابیتس کاری آشپزخانه

احتمالا کلمه رابیتس کاری برایتان نا آشنا باشد. در واقع رابتس بندی به این صورت است که مهندسان به وسیله یک شبکه فلزی برای ساخت سازه ها در آشپزخانه ها استفاده می کنند که این کار برای زیبایی سقف هاست  که هدف از ساخت آن ها ایجاد تنوع ظاهری و زیبا سازی سقف ها و نورپردازی های مخفی در سقف یا اپن می باشد. همچنین در ساخت تندیس ها و سقف های کاذب و کانال های تونل و پلاستر کاری های گچی و سیمانی و برای جلوگیری از ترک های دیوار و ستون از آنها استفاده می شود.

  • طراحی اپن خلاقانه

اگر شما از آن دسته هستید که دوسدارید همیشه متفاوت باشد و چیز های جدید بسیاری را امتحان کنید، قطعا در مورد خانه اتان هم همین نظر را دارید. ما در اینجا برایتان چند نمونه  عکس از اپن هایی با طراحی خاص آماده کرده ایم تا شما بتوانید با استفاده از این نمونه ها، اپنی شیک و منحصر به فرد داشته باشید.

اپن شیشه ای دو طبقه
اپن شیشه ای خاص
اپن طرح سنگ بنفش
اپن طرح اقیانوس
اپن طرح چهارخونه
آنلاین از ما مشاوره رایگان بگیرید