گالری ما

اطلاعات تماس

آشنایی با دکوراسیون داخلی آشپزخانه مینیمال

حتما می‌دانید که آشپزخانه قلب خانه است و امروزه افراد بسیار زیادی به زیبایی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه اهمیت می‌دهد. به نظر شما دکوراسیون داخلی آشپزخانه تا چه حد روی زیبایی و به روز بودن منزل شما تاثیر گذار است؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید آشپزخانه مهم‌ترین بخش هر خانه‌ای است و عدم توجه به آن می‌تواند کیفیت دکوراسیون داخلی خانه را زیر سوال ببرد. یکی از سبک‌های پرطرفداری که امروزه برای طراحی آشپزخانه به کار رفته می‌شود سبک مینیمال است. 

پس با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در مورد سبک مینیمال و راهکارهایی برای مرتب کردن آشپزخانه به دست آورید.

دکوراسیون آشپزخانه مینیمال برای چه آشپزخانه هایی طراحی می شود؟

پیش از پرداختن به این موضوع در ابتدا باید بدانیم که سبک مینیمال چیست. سبک مینیمال به سبکی در طراحی گفته می‌شود که در آن خبری از زرق و برق و تجملات نیست و از تزئینات غیر ضروری پرهیز می‌شود. معمولا در این سبک از رنگ‌های خاصی استفاده می‌شود که این رنگ‌ها در کنار حذف جزئیات اضافه، فضایی آرامش بخش را به وجود می‌آورند. حال ممکن این سوال در ذهنتان ایجاد شود که آشپزخانه شما قابلیت مینیمال شدن را دارد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید ببینید که آیا به این سبک علاقه مند هستید؟ اگر شما هم از طرفداران این سبک خاص هستید این مژده را به شما می‌دهیم که سبک مینیمال قابل اجرا در همه‌ی آشپزخانه‌های می‌باشد و محدودیت خاصی ندارد.

بهترین ترکیب رنگ در آشپزخانه مینیمال

همانطور که گفته شد در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی، از رنگ‌های خاصی استفاده می‌شود. در واقع اگر این رنگ‌ها آگاهانه انتخاب نشوند شما را از داشتن آشپزخانه‌ای مینیمال دور خواهند کرد. در آشپزخانه‌های مینیمال معمولا از رنگ‌های خنثی و روشن استفاده می‌شوند زیرا این رنگ‌ها به سادگی هر چه بیشتر آشپزخانه کمک می‌کنند. یکی از رنگ‌هایی که در زیبایی و سادگی آشپزخانه معجزه می‌کند، رنگ سفید است. به عنوان مثال شما می‌توانید از ترکیب رنگ سفید و مشکی برای کابینت‌ها استفاده کنید. اما باید در نظر داشته باشید که میزان استفاده از رنگ مشکی بایستی بسیار جزئی باشد و کلیات کار را رنگ سفید که رنگی روشن است، تشکیل دهد. علاوه بر رنگ سفید، رنگ‌های طوسی روشن و کرم نیز در آشپزخانه‌های مینیمال استفاده می‌شود. در دکوراسیون داخلی آشپزخانه مینیمال توجه به تعدد رنگ‌ها امری ضروری است و شما نباید بیش از 3 یا نهایتا 4 رنگ را در آشپزخانه خود استفاده کنید.

-مدل-مینیمال.jpg

چه عواملی در دکوراسیون آشپزخانه مینیمال تاثیر گذار هستند؟

همانطور که می‌دانید مهم‌ترین و اصلی‌ترین جز در آشپزخانه که روی ظاهر آن تاثیر گذار است کابینت می‌باشد. اگر علاقه مند به دکوراسیون داخلی آشپزخانه مینیمال هستید لازم است بدانید که باید روی رنگ و مدل کابینت‌های خود وسواس زیادی به خرج داده و حتما از رنگ‌های روشن و طرح‌های ساده استفاده کنید. با توجه به این موضوع توصیه می‌شود که برای طراحی کابینت‌ها حتما با یک طراح دکوراسیون داخلی مشورت کنید و از نظرات او بهره مند شوید.

  1. وجود نور و پنجره در آشپزخانه نیز شانس آشپزخانه شما را برای طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال افزایش می‌دهد. شما می‌توانید از حداکثر نور موجود در فضا استفاده کنید و یا با حذف پرده‌ها سادگی و نور بیشتر را با هم داشته باشید. همچنین اگر قصد افزودن نورهای مصنوعی به فضا را دارید حتما از نور سفید استفاده کنید و از لوسترهایی استفاده کنید که ظاهری ساده و شیک دارند.
  2. سومین نکته‌ای که در دکوراسیون داخلی آشپزخانه مینیمال باید به آن توجه کنید، کاشی‌ها و سرامیک‌ها می‌باشند. برای داشتن آشپزخانه‌ای مینیمال از کاشی و سرامیکی استفاده کنید که در عین سادگی و زیبایی، جذابیت و اصالت را برای آشپزخانه به ارمغان آورد. معمولا کاشی‌های مرمر برای آشپزخانه‌های مینیمال بهترین گزینه می‌باشند زیرا هم رنگ قابل قبولی دارند و هم از تزئینات و طرح‌های اضافی به دور می‌باشند.

چیدمان وسایل در آشپزخانه مینیمال چگونه است؟

همانطور که می‌دانید دکوراسیون آشپزخانه مینیمال: آشپزخانه‌ای با کم‌ترین وسایل و شیک‌ترین چیدمان! با توجه به این تعریف اگر به دنبال خرید وسایل آشپزخانه و چیدمان درست آن‌ها هستید باید بدانید که سبک مینیمال به هیچ عنوان شلوغی را قبول نمی‌کند. پس به جای خریدن وسایل متعدد و شلوغ کردن آشپزخانه، به دنبال وسایلی ساده و در عین حال شیک باشید. همچنین در چیدمان وسایل نیازی نیست که همه وسایل آشپزخانه در معرض دید باشند! به عبارتی دیگر در آشپزخانه‌های مینیمال وسایل غیر ضروری به هیچ عنوان به چشم نمی‌خورد. با توجه به این موضوع بهتر است از قرار دادن وسایل دکوری و تزئینی در آشپزخانه دوری کنید و تنها به یک گلدان کوچک روی میز و تزئیناتی از این قبیل بسنده کنید.

-مینیمال-مشکی.jpg

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک به سبک مینیمال

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مناسب‌ترین دکوراسیون برای آشپزخانه‌های کوچک سبک مینیمال می‌باشد. به نظر شما چه ارتباطی میان سبک مینیمال و آشپزخانه‌های کوچک وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال آشپزخانه‌ای را در نظر بگیرید که فضاهای کافی برای شلوغی و وسایل غیر ضروری را ندارد. در چنین شرایطی شما با انتخاب سبک مینیمال دیگر نیازی به شلوغ کردن آشپزخانه نخواهید داشت و با حذف وسایل اضافی هم فضای آشپزخانه را باز می‌کنید و هم از اصول سبک مینیمال پیروی کرده‌اید.

علاوه بر این رنگ‌های روشن به خصوص رنگ سفید رنگ‌هایی پایه و اصلی در سبک مینیمال می‌باشند. بنابراین با به کار گرفتن رنگ‌های روشن، به طور ناخودآگاه آشپزخانه شما بزرگ‌تر از حد معمول دیده می‌شود.

با توجه به این نکات اگر خانه یا آشپزخانه‌ی کوچکی دارید سبک مینیمال می‌تواند به بزرگ‌تر دیده شدن فضا کمک زیادی کند و برای کسانی که جایی برای وسایل اضافی ندارند بسیار مناسب باشد.

در پایان میتوان گفت:

اگر شما هم یکی از طرفداران سبک مینیمال هستید پیشنهاد می‌شود که حتما از این سبک در خانه و آشپزخانه خود نیز استفاده کنید و با چیدمان اصولی وسایل و استفاده از رنگ‌های روشن خانه و آشپزخانه را به فضایی دلپذیر و آرامش ‌بخش تبدیل کنید. برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن شما به فردی متخصص در این زمینه نیاز خواهید داشت. به عبارتی دیگر طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه باید بر اساس دانش و تجربه باشد و تنها افراد متخصص می‌توانند این کار را به خوبی انجام دهند.

آنلاین از ما مشاوره رایگان بگیرید