گالری ما

اطلاعات تماس

همانطور که می دانید سبک کلاسیک به دلیل هماهنگی خاصی که در آن وجود دارد ،  یکی از پر طرفدارترین سبک ها برای دکوراسیون داخلی می باشد . یکی از پر رفت و آمد ترین فضاهای خانه اصولا آشپزخانه می باشد که شما می توانید با استفاده از سبک کلاسیک یک هارمونی و هماهنگی جذابی در این محیط ایجاد کنید . هم چنین یکی از بارز ترین ویژگی های این سبک وجود نقش و نگار  و کنده کاری بر روی انواع چوب یا متریال مصرفی دیگر می باشد . در دکوراسیون داخلی آشپزخانه کلاسیک از کابینت کلاسیک نیز استفاده می شود و با توجه به مطلبی که گفته شد طرح ها و نقش و نگارهای روی چوب کابینت چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند .

کابینت کلاسیک به چه کابینتی گفته می شود؟

باید به این نکته اشاره کنم که به طور کلی سه دسته کابینت مدرن ، کلاسیک و نئو کلاسیک در ایران بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند اما کابینت های کلاسیک انواعی از کابینت ها هستند که در آن از طرح های پیچیده و نقش و نگار های ریز و درشت استفاده می شود و به عبارتی دیگر بازتابی از سبک زندگی بسیار با شکوه و رویایی است . هم چنین کابینت های کلاسیک از جهتی می توانند محیط آشپزخانه را بسیار لوکس  و شاهانه جلوه دهند .

نکات قابل توجه هنگام انتخاب کابینت کلاسیک

یکی از مهم ترین نکاتی که باید حتما مورد توجه قرار گیرد متراژ آشپزخانه شما می باشد . اصولا کابینت های کلاسیک برای آشپزخانه هایی با ابعاد متوسط یا بزرک به کار می رود چرا که فضای آشپزخانه را بهتر نشان می دهد . هم چنین به کارگیری کابینت های کلاسیک در آشپزخانه های کوچک اصلا کار مناسبی نیست چراکه فضای آشپزخانه را کوچک تر و بسته تر نشان خواهد داد . پیشنهاد ما به شما برای آشپزخانه های کوچک ، استفاده از کابینت های مدرن می باشد تا محیط آشپزخانه بهتر و بزرگتر جلوه داده شود . در آشپزخانه هایی که از کابینت کلاسیک استفاده شده است حتما باید قرینه سازی رعایت شود تا زیبایی خاص خود را از دست ندهد . از آنجایی که کابینت های کلاسیک به خاطر عمق بیشتری که دارند شما به راحتی می توانید وسایل خود را درون آن جای دهید پس به همین جهت سعی کنید از کابینت های با کیفیت استفاده کنید تا بتوانید از این امکانات چندین سال بهره مند شوید .

کابینت کلاسیک

معایب

  1. مقاومت کابینت کلاسیک در برابر آب و رطوبت بسیار پایین است .
  2. قیمت کابینت های کلاسیک در قیاس با سایر سبک ها بالاتر است .
  3. اگر جنس کابیت های کلاسیک خوب نباشد ، عمر طولانی نخواهد داشت .
  4. کابینت های کلاسیک در برخی موارد مورد هجوم حشرات قرار می گیرد .
  5. کابینت های کلاسیک اصولا زمان ساخت آنها نسبت به سایر کابینت ها بیشتر طول می کشد .
کابینت کلاسیک

رنگ در کابینت کلاسیک

در بیشتر مواقع از رنگ های قهوه ای ، سفید ، کرم ، خاکستری و مشکی برای کابینت های کلاسیک استفاده می کنند . معمولا رنگ های شاد در کابینت های کلاسیک به کار نمی روند اما باز هم با توجه به سلیقه افراد قابل ساخت هستند .  

 استفاده از کابینت های ویترینی

تزئینات در کابینات های کلاسیک از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و به همین جهت اصولا برخی از قسمت های کابینت برای اشیا تزئینی مورد استفاده قرار می گیرند . کابینت های ویترینی دربهای شیشه ای دارند و از نورپردازی برای زیباتر شدن آن می توان استفاده کرد . هم چنین کابینت های ویترینی علاوه بر سبک کلاسیک در مدل های ساده تر در کابینت های مدرن نیز مورد استفاده قرار می گیرند .

دستگیره های کابینت کلاسیک

همانطور که می دانید یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار مثبت بر ظاهر کابینت ها ، استفاده از دستگیره های لوکس و زیبا می باشد . شما می توانید با در نظر گرفتن سلیقه خود از دستگیره هایی از جنس برنج ، نقره ، مس و یا برنز استفاده کنید . هم چنین از دستگیره های دیگر مثل دستگیره های شیشه ای و چوبی نیز می توانید استفاده کنید .  

کابینت کلاسیک از چه متریالی ساخته می شود؟

معمولا در گذشته فقط از چوب برای برای ساخت کابینت های کلاسیک استفاده می کردند اما امروزه از متریال هایی مانند روکش چوب و ممبران نیز برای ساخت این نوع کابینت ها استفاده می شود .

کابینت کلاسیک تمام چوب

کابینت های کلاسیک تمام چوب یکی از بهترین و گران قیمت ترین نوع کابینت ها هستند که تمامی منبت کاری های روی چوب دست ساز هستند . مغزی این کابینت ها می تواند از جنس چوب یا ام دی اف باشد که اصولا از جنس ام دی اف است و اکثر کابینت سازان از ام دی اف برای ساخت بدنه کابینت استفاده می کنند . این نوع از کابینت ها عالی ترین و گران قیمت ترین نوع کابینت ها هستند چون به طور کامل از چوب ساخته می شوند و تمام طرح ها و تزئینات آنها مانند معرق ، منبت،کنده کاری ها به صورت دست ساز بر روی آن ها انجام می گیرد. اصولا از چوب افرا ، گردو ، راش ، بلوط و . . . برای ساخت درب های کابینت کلاسیک استفاده می کنند که هرکدام با توجه به رنگ و طرح هایی که دارند قیمت های مختلفی دارند .

کابینت  کلاسیک روکش چوب

کابینت های کلاسیک نیز با استفاده از روکش های چوب قابل ساخت هستند . این نوع کابینت ها در مقایسه با کابینت های کلاسیک تمام چوب از قیمت پایین تری برخوردار می باشد اما اگر می خواهید کابینت های کلاسیک با قیمت پایین تری تهیه کنید ، کابینت کلاسیک روکش چوب می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد .

کابینت کلاسیک ممبران

ممبران یکی از پرطرفدارترین متریالی می باشد که در ساخت کابینت کلاسیک به کار گرفته می شود . یکی از دلایلی که سبب پرطرفدار بودن این نوع کابینت شده است ، هزینه پایین آن نسبت به کابینت تمام چوب و کابینت روکش چوب است . مغزی این کابینت نیز از جنس ام دی اف خام است و روی آن روکش PVC قرار می گیرد . هم چنین کابینت ممبران در برابر رطوبت و آب مقاومت بالایی دارد .

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون چوبی 

 نکات طراحی کابینت کلاسیک

  1. از کابینت کلاسیک در آشپزخانه هایی با ابعاد متوسط و بزرگ استفاده می کنند .
  2. اگر فضای آشپزخانه شما متوسط است سعی کنید از طرح های ساده تر برای ساخت کابینت خود استفاده کنید .
  3. در آشپزخانه های بزرگ می توانید از طیف رنگ های تیره نیز استفاده کنید .
  4. هنگام انتخاب کابینت کلاسیک نسبت به سبک سایر بخش های خانه توجه داشته باشید چراکه اگر سایر فضاهای شما مدرن است کابینت کلاسیک انتخاب مناسبی برای شما نیست .

 

آنلاین از ما مشاوره رایگان بگیرید