گالری ما

اطلاعات تماس

بک اسپلش آشپزخانه

بک اسپلش آشپزخانه؛کم هزینه ترین راه نوسازی و جذابیت قلب خانه

بک اسپلش نوعی پنل یا کاغذ دیواری است که بصورت افقی یا عمودی بر روی دیوار داخلی آشپزخانه قرار می‌دهند. امروزه برای زیباتر کردن طراحی داخلی آشپزخانه و نمای پشت سر شما یعنی اجاق گاز، یخچال، فر و سایر وسائل آشپزخانه از انواع مختلف بک اسپلش استفاده می‌کنند. در ادامه این مقاله نمونه های مختلف بک اسپلش (backsplash) را با هم بررسی میکنیم و مزایا و معایب هر کدام را برایتان خواهیم گفت.

بهترین مدل بک اسپلش برای آشپزخانه شما کدام است؟

افزودن بک اسپلش به پشت محل کار شما در آشپزخانه راهی آسان و معمولاً مقرون به صرفه برای زیباسازی آشپزخانه موجود یا تکمیل طراحی آشپزخانه جدید است. بک اسپلش ها در مواد و رنگ های بسیار متنوعی در دسترس هستند. شما با قرار دادن  بک اسپلش ها  می‌توانید سلیقه مورد علاقه خود را به مهمانان خود به نمایش بگذارید.

تا چندین سال قبل از کاغذ دیواری در طراحی آشپزخانه برای محافظت از دیوارها در برابر پاشیدن مواد غذایی و مایعات یا برای پوشاندن شکاف های کوچک در دیوار استفاده می شد. اما این روش علاوه بر هزینه فراوان مشکلاتی را هم در پی داشت و باعث شد طراحان به فکر ایده جدیدی برای دیزاین آشپزخانه باشند. اکنون، بک اسپلش ها به یک عنصر تزئینی در آشپزخانه تبدیل شده اند که می‌تواند به عنوان یک عنصر متحول کننده خودنمایی کنند یا مکمل رنگ بندی کابینت آشپزخانه باشد تا ظاهری زیبا و مدرن به آشپزخانه شما ببخشد.

اغلب، صاحبان خانه انتخاب بک اسپلش زیبا را یکی از انتخاب های دشوار در بازسازی آشپزخانه می دانند، صرفاً به دلیل وجود گزینه های زیادی که در دسترس آنها است. اما جدای از این مسئله صرف هزینه کمتر در مقایسه با بسیاری روش های گوناگون باعث شده تا این وسیله به عنوان یکی از کم هزینه ترین روش های نوسازی دکوراسیون مطرح شود.

بک اسپلش شیشه ای پست سینک
بک اسپلش شیشه ای پست سینک
بک اسپلش شیشه پشت گاز
بک اسپلش شیشه پشت گاز
بک اسپلش شیشه

معرفی نمونه های مختلف بک اسپلش

این محصول در طرح ها رو رنگ های گوناگونی وجود دارد و شما می توانید با در نظر گرفتن سلیقه و بودجه تان یکی از این نمونه های را انتخاب کنید. این نمونه ها شامل :

بک اسپلش کاشی

امروزه محبوب‌ترین انتخاب برای بک اسپلش آشپزخانه، انواع مختلف کاشی‌ها هستند که به دلیل مقرون به صرفه بودن،راحت تمیز کردن آنها و تنوع زیاد بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاشی در اشکال و مواد مختلفی مانند متروکاشی، موزاییک، سرامیک، شیشه، سنگ، چینی،کاشی پنی و بسیاری موارد دیگر وجود دارد.
بک اسپلش های کاشی دارای قیمت های مختلفی هستند، می‌توانند بسیار مقرون‌ به‌صرفه یا گران‌قیمت باشند. بستگی به جنس آنها دارد و اینکه آیا روی ورق لایه‌برداری و چسبی قرار می‌گیرد یا باید به‌صورت جداگانه نصب شود.

سه نوع از پرطرفدارترین بک اسپلش های کاشی عبارتند از: کاشی سرامیک، کاشی شیشه ای و کاشی سنگ/مرمر

بک اسپلش سنگی
بک اسپلش سنگی
بک اسپلش کاشی پشت گاز
بک اسپلش کاشی پشت گاز
بک اسپلش کاشی
بک اسپلش کاشی

مهم ترین ویژگی های بک اسپلش کاشی

  • بک اسپلش کاشی و سرامیک مقرون به صرفه، دارای وزن کم و بادوام است و به راحتی در آشپزخانه شما نصب می شود. آنها همچنین در طیف گسترده ای از رنگ ها، اندازه ها و الگوهای انتخابی موجود میباشند.
  • بک اسپلش کاشی شیشه ای، علیرغم اینکه نصب آن کمی پیچیده و قیمت آن گران تر است، می تواند زیبایی خوبی را به آشپزخانه شما اضافه کند. بک اسپلش کاشی شیشه‌ای رنگ‌های متنوعی دارند. این نوع بک اسپلش ها کمی شفاف هستند و دارای رنگ های متنوعی می‌باشند و شما می‌توانید رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
    شما با انتخاب رنگ مورد علاقه خود بدون اینکه چشم را تحت تأثیر قرار دهید، کمی جذابیت بصری به پشت‌ صحنه محل کار خود در آشپزخانه‌تان اضافه می‌کنید. تمیز کردن و نگهداری بک اسپلش شیشه ای مانند کاشی سرامیکی بسیار آسان است.
  • کاشی های سنگی/مرمری یک بک اسپلش مجلل برای هر طراحی داخلی آشپزخانه است اما می تواند در مقایسه با گزینه‌های دیگر گران باشد. کاشی مرمری به راحتی تمیز می‌شود و یک عنصر هماهنگ زیبا برای هر رنگ کابینت یا میز است که می‌تواند با آنها خوب ترکیب شود.
     اگر به دنبال قرار دادن بک اسپلش سنگ مرمر در آشپزخانه خود هستید باید با یک شرکت حرفه ای مانند گروه طراحی DL تماس بگیرید.  توجه داشته باشید برای حفظ ظاهر آن نیاز به آب بندی مکرر کاشی‌های سنگی یا مرمری خواهید داشت . یکی از معایب این بک اسپلش ها در صورت خوب آبندی نکردن آنها این است که به راحتی خرد می‌شوند، ترک می‌خورند و لکه دار می‌شوند.
  • بک اسپلشی که در آشپزخانه خود نصب کرده اید، می تواند ظاهر آشپزخانه شما را نیز تغییر دهد. ظاهر کاشی سفید مترو را دوست دارید؟ سعی کنید آن را با چیدمان کاشی‌ها در الگوی شاه ماهی یا حتی به‌جای افقی به صورت عمودی ترکیب کنید! آیا می خواهید بک اسپلش آشپزخانه شما منحصر به فرد باشد؟ به دنبال کاشی های دست ساز سفارشی باشید تا آشپزخانه شما واقعاً منحصر به فرد باشد.

بک اسپلش سنگی

یکی دیگر از گزینه‌های محبوب بک اسپلش، نمونه سنگی آن است. گرانیت، کوارتز، سنگ مرمر چند نوع پرکاربرد و زیبا از بک اسپلش سنگی است. بسیاری از صاحبان خانه ها از همان مصالح سنگی استفاده می‌کنند که برای کانتر خود استفاده کرده اند. این نوع بک اسپلش واقعاً می‌تواند ظاهر داخلی آشپزخانه شما را تغییر دهد. 
اما بسته به نوع سنگی که استفاده می‌کنید و همچنین مقدار آن می‌تواند برای شما هزینه بر باشد. اگر به دنبال یک ظاهر سفارشی واقعاً سطح بالا هستید، سعی کنید از یک بک اسپلش سنگی برای آشپزخانه خود استفاده کنید.

بک اسپلش اشپزخانه

بک اسپلش چوب

از زمان نصب بک اسپلش در آشپزخانه استفاده از بک اسپلش چوبی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. برای این کار مقداری تخته سه لا را برش دهید، آن را با رنگ سفید رنگ‌آمیزی کنید و به صورت افقی روی فضای دیوار آشپزخانه خود بچینید. یا از مقداری چوب طبیعی بازیافت شده به عنوان بک اسپلش استفاده کنید تا به آشپزخانه خود جذابیت بیشتری بدهید.

چه زمانی برای نصب بک اسپلش ها مناسب تر است ؟

بعد از تمام شدن نصب میز آشپزخانه ، بهترین زمان برای نصب بک اسپلش ها می باشد . استفاده از بک اسپلش در آشپزخانه سبب محافظت دیوار دربرابر آب و رطوبت می شود چراکه این دو عامل باعث آسیب زدن جدی به دیوار های آشپزخانه می شوند .

بک اسپلش اشپزخانه

هنگام خرید بک اسپلش بهتر است به چه نکاتی توجه کنیم؟

همان‌طور که اشاره کردیم بک اسپلش‌ها انواع مختلف و متنوعی دارند. این دیوار پوش‌ها به دلیل اینکه فضای مرکزی آشپزخانه را می‌پوشانند و در مرکز توجه هستند و همچنین در بیشتر موارد پشت سینک یا گاز به کار می‌روند، باید بهترین کیفیت را داشته باشند. پس بهتر است هنگام انتخاب و سفارش آن‌ها به برخی نکات ضروری توجه کنید.

  • در برابر حرارت مقاوم باشد
  • قابل شستشو و ضد آب باشد
  • به راحتی تمیز شود
  • در شرایط مختلف دچار تغییر رنگ نشود 

این مطلب به نقل قول از سایت چیدانه می باشد . 

سخن آخر

نصب بک اسپلش در آشپزخانه یک راه عالی برای بیشتر زیبا جلوه دادن به آشپزخانه شما  است! شما می‌توانید از فلزات، آینه، کاغذ دیواری، استیل صنعتی، ال ای دی  یا هر چیزی دیگه ای به عنوان بک اسپلش آشپزخانه خود استفاده کرد. 

برای یافتن عکس بک اسپلش مناسب آشپزخانه خود، می‌توانید نمونه کارهای گروه طراحی DL را ببینید تا ایده‌ خوبی برای بک اسپلش آشپزخانه خود بگیرید. شما می‌توانید از طریق شماره های زیر با طراحان مجرب آشپزخانه گروه طراحی DL برای کمک به طراحی آشپزخانه جدید یا بازسازی آشپزخانه قدیم خود تماس بگیرید.

 ما دوست داریم با طراحی حرفه ای، نصب کابینت های باکیفیت و نصب حرفه ای بک اسپلش مناسب به بازسازی آشپزخانه جدید شما کمک کنیم.  امروز با ما تماس بگیرید تا ساخت آشپزخانه رویایی شما را شروع کنیم!

admin

نظرات (4)

  1. سارا
    ژانویه 17, 2022

    سلام خسته نباشید … میخواستم بدونم بک اسپلش ذغالی برای اشپزخانه های کوچیک مناسب است یا خیر ؟

    • admin
      ژانویه 24, 2022

      سلام دوست عزیز ممنون
      ببینید در آشپزخانه های کوچیک استفاده از رنگ های روشن برای بزرگ تر شدن آشپزخونه پیشنهاد میشه

  2. فرشته
    فوریه 28, 2022

    سلام وقتتون بخیر … می خواستم بپرسم بهترین زمان نصب بک اسپلش ها چه موقعی است ؟

    • manager.a
      فوریه 28, 2022

      سلام ممنون .. بهترین زمان برای نصب بک اسپلش بعد از تمام شدن نصب میز آشپزخانه است .

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آنلاین از ما مشاوره رایگان بگیرید