گالری ما

اطلاعات تماس

جدیدترین-مدل-اپن-آشپزخانه

جدیدترین مدل اپن آشپزخانه/معرفی+30نمونه کار زیبا

جدید ترین مدل اپن آشپزخانه

از گذشته تا به امروز آشپزخانه ها بخشی اصلی از هر خانه ای بوده اند. با طراحی مناسب دکور آشپزخانه می توانید از مزیت های زیادی از جمله بهروری بیشتر از فضا، محیطی گرم و آرام بخش، بهره ببرید. اپن آشپز خانه یکی از اجزای مهم هر آشپزخانه به حساب می آید که بخش بزرگی از زیبایی و کاربرد هر آشپزخانه را تضمین می کند. انتخاب درست اپن آشپزخانه می تواند به شما کمک کند که از فضای خود به درستی استفاده کنید و به خانه خود زیبایی ببخشید. اگر قصد دارید دکوراسیون آشپزخانه خود را تغییر دهید یا در حال ساخت آشپزخانه هستید و می خواهد جدید ترین مدل آشپزخانه را داشته باشید این مقاله را تا انتها بخوانید.

اپن6

انواع مدل اپن آشپزخانه چیست؟

طرح اپن آشپزخانه امروزه بیشتر به شکل کاملا باز طراحی می شوند که انواع مختلفی دارد. مدل آشپزخانه باز دارای معایب و مزایایی است از دسته مزایای آن می توان به افزایش فضای داخلی با  پیوستن آشپزخانه به فضای نشیمن، زیبایی و جلوه ی خاص محیط و همچنین استفاده کردن از کابینت و قفسه در میز اپن برای زیاد کردن فضای کابینت ها که برای خانم ها بسیار مهم است اشاره کرد و اگر بخواهیم از معایب آن صحبت کنیم می توان به در هم آمیختن هوای فضای خانه و در دید بودن فضای کامل آشپزخانه از قسمت نشیمن اشاره کرد در ادامه مطلب شما را با طراحی انواع مدل های اپن اشزخانه اشنا خواهیم کرد

با طراحی دکوراسیون داخلی اشنا شوید

اپن اشپزخانه

شما میتوانید برای طراحی و یا بازسازی دکوراسیون خانه خود با پشتیبانان گروه طراحی DL تماس برقرار نمایید.

اپن های کاملا باز

در آشپزخانه هایی که با مدل اپن کاملا باز طراحی می شوند ، می توان گفت  فضای داخلی آشپزخانه به دلیل طراحی خاص دیوارها و کابینت های آن کاملا از خارج اشپزخانه و از فضای نشیمن دید دارند.

اپن آشپزخانه کاملا باز درسته که حریم شخصی اشپزخانه را کاملا به چالش میکشه ولی می تونه برای کسانی که این مسئله زیاد براشون مهم نیست به دلیل اینکه فضا را بسیار بزرگ تر میکنه ، بسیار کارآمد و جذابی باشه پس در ادامه تصاویری از این مدل رو ببینیم :

اپن های نیمه باز اشپزخانه

اپن نیمه باز امکان این را دارد که به نحوی طراحی بشه که امکان دید کامل رو حذف کنه و تا حد زیادی توسط دیوارها و کابینت ها می تونه دید به داخل آشپزخانه رو کنترل و محدود کنه البته بازم به طراحی آشپزخانه های سنتی و قدیمی  که کاملا جدا از نشیمن بودند، نمی رسه اما میزان دید اون مثل اپن های کاملا باز هم نیست که باهم در ادامه نمونه هایی از این طرح اپن اشپزخانه می بینیم.

مدل اپن این اشپزخانه ها توسط پنجره ها از نشیمن جدا شده اند و طراحی خاصی را برای خانه رقم زدند هم زیبایی منحضربه فردی دارند و هم به زیبایی جداکننده اشپزخانه با بقیه قسمت های خانه شدند :

اپن این اشپزخانه توسط کابینت های زیبا اشپزخانه از نشیمن جدا شده است که هم برای قرار دادن وسایل بیشتر به کار می اید و هم جلوه ای خاص به اشپزخانه داده است .

اپن نیمه باز3
اپن نیمه باز4

در تصویر رو به رو اپن اشپزخانه با یک دیوار تلفیق شده است و دید نشیمن به اشپزخانه را کاملا گرفته است . طراح می تواند از سنگ های تزئینی و زیبا و همچنین با گچ بری طرح های خاصی را برای نشیمن و اشپزخانه رقم بزند .

در کنج قرار داشتن مدل آشپزخانه های پایین از اپن های نیمه باز هستند که تقریبا از سه سمت و نصف آشپزخانه پنهان هستند و باعث این می شوند که بخش های زیادی از محیط دید مستقیمی به نشیمن نداشته باشد .

اپن بسته 5
در نهایت این مدل اپن نیمه باز در نهایت سادگی زیباست و با وصل پرده ی نازک و رنگی جلوه خود را بیشتر نشان می دهد و ازقسمت نشیمن نیز پنهان می شود

شما میتوانید برای طراحی و یا بازسازی دکوراسیون خانه خود با پشتیبانان گروه طراحی DL تماس برقرار نمایید.

طرح اپن اشپزخانه با امکان بسته شدن

یا شماهم دوست دارید که اشپزخانه ی اپن بازتان را هروقت خواستید به یک اشپزخانه اپن بسته تبدیل کنید؟ که هم بتوانید مشکلات ناشی از اپن بودن رو حل کنید وهم یک تنوعی به خانه بدهید! با استفاده از کرکره، پرده، پاراوان یا دیوارهای تزئینی و زیبای متحرک می توان این کار را انجام داد .در ادامه با تصویرهایی از این مدل ها همراه شما هستیم

اپن بسته 4
طراحی خاص مدل اپن این اشپزخانه با شیشه است که با نورپردازی و شفافیتی که به محیط خانه داده است ان را بسیار دلنشین کرده است.
اپن بسته 1
در این طرح بسیار زیبا وخاص با وصل کردن کرکره یا پرده هم می توان فظای اشپزخانه را بست و هم از رنگ و چشم نوازی اپن اشپزخانه لذت برد.
اپن بسته 3
در این تصویر شاهد طراحی ای مدرن هستیم که با این خلاقیت نوین اپن اشپزخانه را در دسته بسته قرار می دهد
در باز این اشپزخانه را با دربی چوبی رنگ و زیبا مانند این تصویر می توان بست که قابلیت جابجایی دارد و هم نمایی علاوه بر اشپزخانه به فضای نشیمن داده است

آشنایی با سبک طراحی روستیک در منزل

جنس اپن آشپزخانه

طرح اپن آشپزخانه بر اساس جنس صفحه آن و متریال به کار رفته می تواند متفاوت باشد. اینکه از چه متریالی برای اپن آشپزخانه خود استفاده می کنید تاثیر زیادی هم بر قیمت تمام شده هم بر زیبایی آن دارد. علاوه بر آن عملکرد آشپزخانه و کارایی آن را بهبود می بخشد. انتخاب متریال خوب به زیبایی و ماندگاری اپن کمک شایانی می کند. متریالی که می توان برای طرح اپن آشپزخانه استفاده کرد به طور قابل ملاحظه ای تنوع بالایی دارد. هر جنس اپن آشپرخانه مزایا و معایب خود را دارد که هنگام انتخاب آن باید آن ها را بالا پایین کرد. در ادامه به بررسی انواع متریال های کاربردی برای ساخت اپن آشپزخانه می پردازیم.

لمینت

اپن جنس لمینت از یک روکش لمینت که روی MDF یا نئوپان کشیده می شود ساخته می شود.

مزایا

  • لمینت یکی از جنس های ارزان و مقرون به صرفه است.
  • نصب آن راحت می باشد.
  • صد هار رنگ و طرح مختلف دارد و تنوع آن زیاد است.

معایب

  • برخی از خریداران خانه لمینت را یک جنس ارزان و با کیفیت می دانند.
  • صفحه های لمینت به راحتی جدا می شوند.
  • صفحه لمینت سبک و تو خالی است.
اپن لمینت

کاشی سرامیکی

این نوع اپن از کاشی های سرامیکی که پایه آنها رس است، و به طور جدا گانه روی یک صفحه سیمانی نصب می شوند ساخته شده. برای این نوع اپن تعداد با لای کاشی به معنی استفاده بیتشر از دوغاب می باشد که کیفیت آن را کاهش می دهد اما امروزه بخاطر استفاده از کاشی های بزرگتر این مشکل حل شده است.

مزایا

  • بعد از اپن لمینت این مدل گران تر محسوب می شود.
  • برای یک نصاب نصب آن راحت است.
  • انواع مدرن تر آن تنوع بیشتری در طرح و رنگ دارد.
  •  

معایب

  • درز های دوغابی آن به راحتی آب را نفوذ می دهند و به سختی تمیز می شوند.
  • نگه داری از آن سخت است و به راحتی شکسته می شود.

گرانیت

انواع سنگ ها در ساخت اپن استفاده می شود که پر طرفدار ترین آنها گرانیت می باشد. این نوع اپن توسط نصاب های حرفه ای و ماهر ساخته می شود.

مزایا

  • با صفحات گرانیتی می توان اپن های سنگین و با دوام بسیار بالا ساخت.
  • صفحات گرانیت شبیه به هم نیستند و این باعث می شود هر صفحه منحصر به فرد باشد.
  • در ساخت و نصب آنها تقریبا هیچ درزی نمی افتد.

معایب

  • قیمت بالایی دارد.
  • مانند هر صفحه سنگی دیگر باید مرتبا آب بندی شود تا از نفوذ آب جلو گیری کرد.
  • نصب صفحه گرانیت حتمی باید توسط افراد متخصص نصب شود.
اپن گرانیت

سنگ مصنوعی

این نوع سنگ که از مواد مصنوعی ساخته شده شبیه به سنگ های طبیعی مانند گرانیت و مرمر می باشد. این صفحه ها معمولا از ترکیب آکریلیک مصنوعی و پلی استر ساخته می شود. گاهی اوقات ترکیبی از خورده سنگ های طبیعی نیز در ساخت این صفحات استفاده می شود. این مواد توسط رزین مستحکم می شوند و به شکل صفحه در می آیند.

مزایا

  • به نسبت سنگ های طبیعی ارزان تر هستند. 
  • ظاهر آنها بسیار شبیه به سنگ های طبیعی مانند گرانیت و کوارتز می باشد.
  • می توان خوردگی های آن را با کاغذ سنباده پوشاند.

معایب

  • این صفحات در برابر خوردگی و سوختگی مقاوم نیستند.

چوب

چوب همیشه یکی از متریال های پرطرفداری باوده که در ساخت انواع اقسام وسائل خانه استفاده می شود. صفحات چوبی گرمای خاصی به آشپزخانتان می بخشند و زیبایی ظاهر بالایی دارند.

مزایا

  • آنها با طبیعت سازگارند و قابل بازیافت هستند.
  • زیبایی منحصر به فرد دارند.
  • به آشپزخانتان ظاهری کلاسیک می دهند.

معایب

  • به درز گیری و آب بندی با روغن نیاز دارد.
  • اگر به خوبی آب بندی نشوند می توانند جرم و کثیفی را جذب کنند.
اپن چوب
admin

نظرات (8)

  1. حنانه
    دسامبر 30, 2021

    سلام تشکر میکنم بابت اطلاعاتی که به صورت رایگان در اختیار همه قرار میدین، من کابینت سازم و از جدیدترین مدل های اپن ایده میگیرم.

    • admin
      ژانویه 9, 2022

      سلام . ممنون از شما دوست عزیز که وقت گذاشتید و مطالب سایت رو خوندید

  2. فرشته حجتی
    دسامبر 30, 2021

    سلام من یه سوال داشتم در آشپزخانه های u شکل می توان از اپن برای جدا کننده استفاده کرد یا خیر؟

    • admin
      ژانویه 9, 2022

      سلام
      اگر عرض آشپزخونه شما زیاد باشه امکان طراحی جزیره یا اپن در جلوی قسمت ورودی امکان پذیر هست.

  3. Neda
    ژانویه 1, 2022

    سلام خسته نباشید ، ببخشید اندازه استاندارد ارتفاع اپن چقدره در مدل های جدید اپن آشپزخانه.

    • admin
      ژانویه 9, 2022

      سلام ممنون دوست عزیز
      اندازه استاندارد اپن های معمولی بین 90 تا 95 سانت و برای کانترهای دو طبقه 105 سانت هست.

  4. سیما
    فوریه 28, 2022

    سلام .. خسته نباشید .. مدل آشپزخانه باز چه مزیتی دارد ؟

    • manager.a
      فوریه 28, 2022

      سلام ممنون .. مهم ترین ویژگی آشپزخانه های باز ، بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه هستش .

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آنلاین از ما مشاوره رایگان بگیرید