گالری ما

اطلاعات تماس

تاثيرات نور

با کمک نور شما مي توانيد آشپزخانه اي را بزرگتر يا کوچک‌تر از آن چيزي که هست نشان بدهيد. براي اين کار کافيست نورپردازي را بر روي گوشه و اطراف کار متمرکز کنيد تا نسبت به وسط پر نورتر بشوند اين کار سبب مي شود فضاي آشپزخانه بزرگتر نشان داده شود و يا عکس همين کار مي تواند فضاي آشپزخانه را کوچکتر نشان بدهد.
ميزان نور محيط علاوه بر اينکه روي توانايي بينايي تاثير دارد، مي‌تواند اعصاب فرد و هيجان او را تحت تاثير قرار دهد.
براي تامين نور مورد نياز آشپزخانه از نور طبيعي و نور مصنوعي استفاده مي کنيم.

به نقل از سایت:ماچوب

نورپردازی آشپزخانه یکی از مهم ترین اموری است که طراحان و معماران به آن توجه ویژه ای دارند. عناصر استفاده شده در طراحی داخلی یک خانه متفاوت بوده و سبک های مختلف طراحی برای یک خانه وجود دارد.

از آنجا که آشپزخانه یکی از فضاهای اصلی خانه محسوب می شود و امروزه فضای مناسبی برای دورهمی های کوچک شده و اعضای خانواده را در کنار هم جمع می کند، در نتیجه بایستی به نورپردازی و مرتب کردن آشپزخانه توجه ویژه ای شود. اگر سبک چیدمان اشیا خانه شما به صورت کلاسیک است، بهتر است که نورپردازی آن نیز به صورت کلاسیک باشد.

نورپردازی آشپزخانه به سبک کلاسیک

استفاده از نورهای خطی یکی از اصلی ترین عناصر سبک کلاسیک است. این نورها معمولا به صورت نورهای یخی و آفتابی نیز وجود دارند. اینکه شما چه سبکی را برای خانه خودتان انتخاب می کنید، بستگی به مساحت و چیدمان و نوع دکوراسیون داخلی و موارد بسیار دیگری دارد.

 البته گفتنی است که شما می توانید از نورهایی استفاده کنید که قابلیت تنظیم نیز داشته باشند. وجود یک باریکه نور در هنگام شب، محیط آشپزخانه را تغییر خواهد داد و شما می توانید به راحتی در آشپزخانه کار کنید.

نورپردازی آشپزخانه کلاسیک
نورپردازی سبک مدرن

نورپردازی آشپزخانه به سبک مدرن

ذر سبک های جدید و مدرن، نورپردازی آشپزخانه به صورت مخفی می باشد و معمولا در بین فضای خالی کابینت ها چنین کاری را انجام می دهند.

 نور مخفی استفاده شده در سبک مدرن به گونه ای است که مشاهده نمی شود، اما بازتاب و انعکاس آن قابل دیدن است. این نور را معمولا در داخل تورفتگی های کابینت و در قسمت زیرین آن ها نیز استفاده می کنند. این نور به صورت سایه – روشن مشاهده می شود.

 

شما میتوانید برای طراحی و یا بازسازی دکوراسیون خانه خود با پشتیبانان گروه طراحی DL تماس برقرار نمایید.

نورپردازی آشپزخانه جزیره ای

همیشه پایین اپن آشپزخانه های جزیره ای را چه با چراغ های خطی LED سمت پایین چه با چراغ های معمولی نورپردازی کنید. نور ها را روی یک جریان، جدا از جریان اصلی چراغ های آشپزخانه نصب کنید تا دستتان برای روشن و خاموش کردن آن باز تر باشد. 

کابینت جزیره در مرکز آشپزخانه شما قرار دارد و نورپردازی آن به کل فضای آشپزخانه جلوه خاصی می دهد. معولا پایین کابینت ها را نور پردازی می کنند که نوری ملایم و بدون اذیت کردن چشم موقع حضور در آشپزخانه به شما می دهد.

نور پردازی آشپزخانه جزیره ای

انواع زوایای نورپردازی

 نورپردازی به سه صورت محیطی، زاویه ای و گمارشی وجود دارد که هر یک از این روش ها، مزایا و ویژگی های خاص خودشان را دارند. نورپردازی محیطی برای مصارف عمومی و روشنایی کلی محیط آشپزخانه قابل استفاده است.

نورپردازی زاویه ای مختص برجسته نمودن یک منطقه یا نقطه مانند یک تابلوی نقاشی روی دیوار است. نورپردازی گمارشی نیز تکمیل کننده انعکاس نور برای مشخص کردن یک عملکرد خاص است. برای مثال با استفاده از نورپردازی گمارشی می توان قسمت مطالعه یا غذاخوری را به صورت کامل مشخص نمود و نور لازم را به این محل خاص منعکس کرد

اکسسوری های آشپزخانه با قابلیت بازتاب کننده نور

معمولا برای سقف هایی که ارتفاع زیادی دارند، از لوسترها و چراغ های آویز متناسب با فضای مورد نظر استفاده می کنند. البته در معماری مدرن مشاهده می شود که کمتر از لوستر در آشپزخانه استفاده می کنند و چراغ های آویز و انواع لوسترها جای خود را به سقف های کاذب داده اند.

 استفاده از دیوارکوب ها نیز که باعث می شوند نور بر روی دیوار منعکس شود، توصیه می شود و در برخی موارد کاربرد دارد. معمولا در سقف های کاذب از نورهای مختلف توکار و روکار بهره می گیرند و طرح و رنگ مختلفی نیز دارند.

نورپردازی آشپزخانه به صورت دکوراتیو، اکثر عناصر استفاده در آشپزخانه از جمله سینک، کانتر آشپزخانه، فضای داخلی و اطراف کابینت ها و موارد دیگر را پوشش می دهد.

لوستر در آشپزخانه

شما میتوانید برای طراحی و یا بازسازی دکوراسیون خانه خود با پشتیبانان گروه طراحی DL تماس برقرار نمایید.

نکاتی در مورد نورپردازی آشپزخانه

  • انواع لوسترهای کریستالی، برنزی و مدرن برای نورپردازی وجود دارد
  • در فضای بین کابینت ها می توانید پنجره یا روزنه کوچکی جهت نورپردازی ایجاد نمایید
  • بهتر است کف آشپزخانه و موزائیک های استفاده شده دارای رنگ روشن باشند تا انعکاس نور مناسبی به محیط دهند
  • درب های شیشه ای نیز برای نورپردازی مناسب است
  • در آشپزخانه های بزرگ بهتر است از نور طبیعی نیز استفاده شود

به طور کلی بهتر است از لوسترهای چندتایی جهت نوردهی بهتر استفاده کنید. نورپردازی آشپزخانه به سبک نئو کلاسیک به صورت ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک می باشد.

در روش نئو کلاسیک معمولا افراد نمی خواهند محیط را بسیار شلوغ نمایند، در عین حال دوست دارند سبک کلاسیک و قدیمی آشپزخانه نیز حفظ شود. استفاده از درهای شیشه ای برای کابینت در سبک نئو کلاسیک و دستگیره های ثابت و به شکل نقطه ای نیز پیشنهاد می شود.

اگر در انتخاب کابینت آشپزخانه دچار سردرگمی شده اید، حتما مقاله مربطه را مطالعه کنید.

سبک مینیمال نیز به این صورت است که از لوازم غیر ضروری و شلوغ استفاده نمی کنند. یک نوع بی نظمی خاص در سبک مینیمال وجود دارد که طرفداران خاص خودش را نیز دارد.

 معمولا در سبک مینیمال از پلاستیک، شیشه، لمینت و موارد مشابه استفاده می کنند و رنگ های خنثی مانند سفید و سیاه و خاکستری در این نوع دکوراسیون مشاهده می شود.

 

نکات و ایده هایی برای نور پردازی آشپزخانه

آنلاین از ما مشاوره رایگان بگیرید