گالری ما

اطلاعات تماس

تزئین آشپزخانه

تزیین آشپزخانه به هشت روش ساده و کم هزینه

آشپزخانه یکی از قسمت­های مهم خانه است که تزیین، طراحی و دیزاین آن بسیار حائز اهمیت است. آشپزخانه از چندین قسمت اصلی تشکیل شده است. قسمت­های اصلی آشپزخانه شامل کابینت، کانتر کابینت، دیوار پوش­ها، کف آشپزخانه، پرده و سیستم نوری می­شود که تزیین هوشمندانه و زیرکانه این قسمت­ها موجب شکیل ­تر شدن آشپزخانه می­شود. هشت روش ساده و کم هزینه جهانی جهت زیبا سازی و تزیین آشپزخانه مورد بررسی قرار گرفته است.

مدرن ترین دکوراسیون آشپزخانه خطی با mdf

تزیین دیوار بین کابینتی

آشپزخانه ­های ایرانی از دو ردیف کابینت بالا و پایین تشکیل شده است که بین ردیف پایینی و بالایی کابینت، فضای خالی با نمای دیوار پوش وجود دارد. هر ساله با پیشرفت طراحی داخلی، رنگ و طرح دیوار پوش بین کابینتی تغییر می­کند؛ از این رو بازسازی و تغییر دیوار پوش­ها، هزینه­ بر و زمان­بر است. امروزه برای به­ روز کردن دیوار پوش بین کابینتی، دیگر نیازی به بازسازی و صرف هزینه ­های گزاف نیست بلکه با استفاده از استیکر­های کاشی می­توان دیوار بین کابینتی را تزیین کرد. استیکر­ کاشی در طرح­ها و رنگ های مختلف و با قیمتی ناچیز در بازار موجود و استفاده از آن بسیار راحت است.

دیوارپوش بین کابینتی
دیوارپوش بین کابینتی شیک

تغییرات دکوراسیون

اصلی­ ترین عضو آشپزخانه کابینت است و نمای ظاهری کابینت به رنگ و دستگیره آن بستگی دارد. یکی از شیوه ­های تزیین آشپزخانه تغییر رنگ و تعویض دستگیره کابینت­ ها است که هزینه این تغییرات بسیار ناچیز است. رنگ کابینت­ های چوبی را با یک قوطی رنگ می­توان تغییر داد و در مقابل آن، رنگ کابینت ­های فلزی را با قوطی رنگ و یا با برچسب­های کابینت، می­توان شکیل کرد. انتخاب طرح و رنگ دستگیره کابینت متناسب با فضای آشپزخانه، یکی از تزئینات هوشمندانه به حساب می­ آید.

تغییر رنگ کابینت
تزیین آشپزخانه با تغییر رنگ و دستگیره کابینت ها

تغییر پرده آشپزخانه

یکی از مهم­ترین لوازم منزل که در شکیل سازی خانه نقش دارد، پرده است. پرده آشپزخانه برخلاف پرده پذیرایی بایستی ساده و نازک باشد. آشپزخانه قلب خانه است و هرچه آشپزخانه نورگیرتر باشد به زیبایی آن می ­افزاید؛ از این رو انتخاب پرده­ای رنگی متناسب با لوازم آشپزخانه فاکتور اصلی به حساب می ­آید.

تغییر پرده آشپزخانه
انتخاب پرده متناسب با رنگ کابینت ها

بهترین طراحی های دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن را مشاهده کنید

افزایش نور آشپزخانه

نورپردازی مناسب و افزایش نور آشپزخانه، شفافیت و براقیت آشپزخانه را بیشتر نمایش می­دهد به این منظور استفاده از لوستر پیشنهاد می­شود. برای انتخاب لوستر مناسب آشپزخانه بایستی ابعاد آشپزخانه مورد توجه قرار بگیرد و متناسب با آن خریداری شود. از طرفی لوستر جزئی از لوازم تزیینی آشپزخانه به حساب می­آید. هرچند بسیاری از افراد معتقد هستند که انتخاب لوستر کاملا سلیقه­ای است ولی بایستی لوستر با ترکیبات آشپزخانه هم­خوانی داشته باشد. کابینت­های کلاسیک، لوستر بدون کریستال را طلب می­کنند و در مقابل کابینت­های مدرن طالب لوستر کریستالی هستند.

لوستر آشپزخانه
تاثیر لوستر و نورپردازی آن بر نمای آشپزخانه

استفاده از گل و گیاه و قفسه

فضای آشپزخانه به دلیل نورگیر بودن بهترین فضا برای نگهداری گل و گیاه است. استفاده از گل و گیاه روی کانتر آشپزخانه و یا پشت پنجره، فضایی دلنشین به آشپزخانه می­دهد. اضافه کردن موجود زنده به قلب خانه زیباترین تزیین آشپزخانه است.

افزودن قفسه بر روی کابینت یا نصب قفسه بر دیوار از شکیل ­ترین تزیینات آشپزخانه به حساب می ­آید. این قفسه­ ها را می­توان با گل و گیاه، ظروف شیشه­ ای حبوبات، ادویه­ ها، ظروف مسی، شمع و یا حتی کتاب ­های آشپزی تزیین کرد. این قفسه ­های چوبی با بست­ های ارزان قیمت در فضای بین کابینت نصب می­شود و مورد استفاده قرار می­گیرد.

گل و گیاه در فضای آشپزخانه
تاثیر لوستر و نورپردازی آن بر نمای آشپزخانه

تغییر صفحه کانتر آشپزخانه

یکی دیگر از روش­ های تزیین آشپزخانه جلوه بخشی به صفحه کانتر یا صفحه روی کابینت است. امروزه محبوب­ترین صفحه کانتر از جنس مرمر است که این نوع سنگ طبیعی بسیار گران قیمت است که تهیه آن نیازمند هزینه گزاف است؛ در حالی که با چسب­ های موجود در بازار، می­توان روکش مرمری ساخت. صفحات کانتر قابلیت دیزاین دارند و می­توان با گلدان­ های طبیعی و مصنوعی، سبد میوه و شمع­ های زینتی جلوه بخشید.

روکش کابینت آشپزخانه

معرفی جدید ترین نمونه های کابینت آشپزخانه مدرن

فرش و گلیم

امروزه در سراسر جهان، استفاده از فرش و گلیم­ های ایرانی از مهم­ترین فاکتور تزیین به حساب می­ آید. پوشش کف آشپزخانه اهمیتی بالایی دارد و علاوه بر شکیل شدن و جلوه بخشی موجب گرمای کف آشپزخانه می­شود. اجسام اطراف ما دارای انرژی هستند و انرژی خود را ساطع می­کنند؛ از این جهت استفاده از فرش و گلیم با رنگ­های غلیظ و گرم موجب انتشار انرژی به اطراف می­شود.

admin

نظرات (2)

  1. سارا حسینی
    دسامبر 1, 2021

    سلام.مطالب جذابی برای چیدمان داشت.

    • manager.f
      دسامبر 13, 2021

      سلام .وقت بخیر بسیار خوشحالیم که مطالب برای شما جذاب و مفید واقع شده اند.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آنلاین از ما مشاوره رایگان بگیرید