گالری ما

اطلاعات تماس

فنگ شویی آشپزخانه

مهم ترین نکات فنگ شویی آشپزخانه برای جذب انرژی

ابتدا بهتر است تعاریفی از فنگ شویی (Feng Shui) را برایتان بیان کنیم:
1. فنگ شویی در لغت به روشی چینی گفته می‌شود که برای ساخت منزل و چیدمان وسایل، طبق اصولی تعریف شده به کار می‌رود.
2. فنگ شویی در مفهوم روشی شبهه فلسفی و متافیزیک است که به هدف هماهنگی اشیاء و افراد با هم به کار می‌رود.
3. ترجمه تحت اللفظی فنگ شویی به عناصر طبیعی باد-آب اشاره دارد. فنگ به معنای باد و شویی به معنای آب است.

به نقل از سایت:کوئیک سازه

فنگ شویی آشپزخانه با اجرای یک سری قوانین و اصول در چیدمان لوازم آشپزخانه، موجب افزایش سطح انرژی مثبت می­شود. انرژی مثبتی که از لوازم آشپزخانه ساطع می­شود جذب انسان­ها می­شود و موجب حال خوب و انرژی زیاد اشخاص می­شود. اصول و قوانین فنگ شویی بسیار راحت و ساده است و با اجرای آن شاهد جریان یافتن انرژی مثبت در زندگی هستیم

اصول فنگ شویی در آشپزخانه خطی

تاثیر فنگ شویی بر زندگی انسان

فنگ شویی در لغت به معنای چینش لوازم منزل با اصول و قوانین است. دانش فنگ شویی از یک سیستم متافیزیکی و شبه فیزیکی پیروی می­کند که هدف آن هماهنگ کردن انسان با محیط پیرامونش است. این هدف به نوعی مشابه فلسفه تائو است که ارتباط بین اشیا و انسان تاکید دارد. از نظر دانش فنگ شویی هر جسمی انرژی دارد و اگر در جای مناسب و درست خود باشد میزان تابش انرژی آن بیشترین مقدار خواهد بود. آشپزخانه قلب خانه است و فنگ شویی آشپزخانه موجب افزایش سطح انرژی خانه می­شود. فنگ شویی با استفاده از تابش انرژی اجسام موجب تاثیر انرژی بر زندگی انسان می­شود. فنگ شویی خانه شامل همه قسمت­های خانه می­شود. اجرای فنگ شویی درست در آشپزخانه موجب جریان یافتن انرژی در فضای آشپزخانه می­شود. پیروی از قوانین فنگ شویی برای افرادی که به دنبال دست یافتن به بالاترین سطح انرژی هستند، توصیه می­شود.

فنگ شویی تعادل بخش زندگی
فنگ شویی تعادل بخش زندگی دیواره

قوانین فنگ شویی آشپزخانه

  1. اطمینان از سلامت تمام لوازم آشپزخانه
  2. استفاده از تابلوها و عکس­ها
  3. توجه کردن به اجاق گاز
  4. برقراری تعادل بین عناصر
  5. نظافت آشپزخانه
  6. استفاده از آینه در آشپزخانه
  7.  استفاده از کارایی تمام لوازم آشپزخانه
  8. چیدمان لوازم آشپزخانه
  9. نظامت و نظم پیشخوان
قوانین فنگ شویی
چیدمان لوازم آشپزخانه و تاثیر آن بر فنگ شویی

راه کار های کلیدی برای مرتب کردن آشپزخانه

سلامت لوازم آشپزخانه

فنگ شویی معتقد است زمانی اجسام از خود انرژی ساطع می­کنند که سالم باشند و جسم خراب تماما انرژی مثبت ندارد از این رو بایستی تمامی لوازم برقی سالم باشند و اگر خراب هستند حتما تعمیر شوند. اصول فنگ شویی آشپزخانه در مورد ظروف لب پر شده و شکسته توصیه­هایی دارد و وجود آن­ها را در آشپزخانه قدغن کرده است. از طرفی بایستی وسایل برنده مثل چاقو همیشه تیز باشند. در صورتی اجسام سالم باشند سطح انرژی تابشی آن­ها بالاست.

سلامت لوازم آشپزخانه

مشاهده جدیدترین مدل دکوراسیون آشپزخانه:دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن

تاثیر قاب عکس در آشپزخانه

فنگ شویی حضور تابلوها و قاب عکس­هایی که حس و حال مثبتی به صاحب­خانه می­دهد، را در آشپزخانه واجب کرده است تا اعضای خانه با مشاهده و رویت آن­ها انرژی مثبت دریافت کنند و حال روحی آن­ها دچار تغییرات مثبت شود.

قاب عکس در آشپزخانه
قاب عکس در آشپزخانه

ارزان ترین روش برای تغییر و تحول در آشپزخانه با برچسب کابینت

توجه کردن به اجاق گاز

طبق دانش فنگ شویی، اجاق گاز نماد ثروت است. فنگ شویی آشپزخانه به نظافت و تمیزی اجاق گاز تاکید بسیار دارد؛ هم چنین برای استفاده از حداکثر انرژی مثبت اجاق گاز توصیه می­ شود از تمامی شعله­ های آن استفاده شود. سلامت و تمیزی اجاق گاز بسیار حائز اهمیت است.

فنگ شویی با اجاق گاز
اجاق گاز نماد ثروت

کم هزینه ترین روش تزیین آشپزخانه

برقراری تعادل بین عناصر

پنج عنصر اصلی آشپزخانه آب، خاک (زمین)، هوا، چوب و فلز است. فنگ شویی حضور تمامی عناصر را در آشپزخانه واجب دانسته است؛ از این رو آب، زمین، فلز و هوا هم چنان در آشپزخانه موجود هستند و حضور عنصر چوب بین عناصر تعادل برقرار می­کند. برای حضور عنصر چوب در آشپزخانه می­توان از گلدان­ های چوبی، سبدهای چوبی و یا بنا به سلیقه هر شخص از یک شی چوبی منتخب استفاده کرد. البته بسیاری از افراد از کابینت­ های چوبی استفاده می­ کنند که سطح انرژی را بالا می­ برند.

فنگ شویی با وسایل چوبی در آشپزخانه
حضور عنصر چوب در آشپزخانه

تاثیر آشپزخانه مخفی یا مطبخ بر زیبایی خانه

نظافت آشپزخانه

نظافت و تمیزی آشپزخانه عامل اصلی انتشار انرژی مثبت است. قطعا آشپزخانه کثیف و نامرتب هیچ انرژی­ غیر از استرس برای صاحب­خانه ندارد تنها در صورت تمیز بودن و مرتب بودن کابینت­ ها و کف آشپزخانه است انرژی مثبت در آشپزخانه جریان می­ یابد.

نظافت آشپزخانه و تاثیر آن بر فنگ شویی
نظافت و تمیزی آشپزخانه

بهترین سبک نورپردازی آشپزخانه در ایجاد زیبایی خیره کننده در آشپزخانه

استفاده از آینه در آشپزخانه

فنگ شویی آشپزخانه، استفاده از آینه در آشپزخانه را توصیه می­کند؛ چون آینه می تواند وقایع پشت سر را نشان دهد. از طرفی یکی از مکان­ های عالی برای استفاده از آینه، دیوار پشت اجاق گاز است تا ثروت را چندین برابر کند.

ایینه کاری پشت اجاق گاز در فنگ شویی
استفاده از آینه در پشت اجاق گاز

ایجاد زیبایی منحصربه فرد با انتخاب صحیح کابینت آشپزخانه

چیدمان لوازم آشپزخانه

لوازم و وسایل هم جنس کنار هم باشند و با استفاده از نظم­دهنده­ها فضاهای داخل کابینت را با دقت مرتب کرد تا بتوان از فضای بیشتری استفاده کرد. این نوع چیدمان استفاده از وسایل را راحت می­کند. وسایل بایستی بر اساس استفاده و نیاز چیدمان شوند، برای مثال ادویه­ها و قابلمه­ها نزدیک اجاق گاز باشند

استفاده از کارایی تمام لوازم آشپزخانه

دانش فنگ شویی آشپزخانه استفاده از تمامی وسایل آشپزخانه را لازم دانسته است و توصیه می­کند از انبار کردن وسایل در کابینت­ها پرهیز کنید. استفاده از همه وسایل و کاربرد آن­ها موجب جاری شدن انرژی تمامی لوازم آشپزخانه می­شود.

چیدمان لوازم آشپزخانه
چیدمان لوازم آشپزخانه

نظامت و نظم پیشخوان آشپزخانه

سطح کانتر کابینت همیشه پر از وسایل است؛ در حالی که فنگ شویی به اجرای نظم کانتر تاکید دارد و نظافت و نظم سطح پیشخوان کابینت را از ارکان اصلی انرژی مثبت در آشپزخانه می­داند.

منظم بودن پیشخوان اشپزخانه
منظم بودن پیشخوان آشپزخانه
admin

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آنلاین از ما مشاوره رایگان بگیرید