گالری ما

اطلاعات تماس

15 نکته طراحی کابینت آشپزخانه

15 نکته مهم در انتخاب کابینت آشپزخانه که زیبایی خانه را نمایان تر می کند

انتخاب کابینت آشپزخانه از جمله موارد ضروری در طراحی آشپزخانه به شمار می رود، بنابراین بایستی برای انجام آن نکاتی را مد نظر قرار داد. انتخاب کابینت آشپزخانه زیبا و متناسب با طراحی دکوراسیون می تواند زیبایی منزل شما را تضمین کند. همچنین شما میتوانید راهکارهای کلیدی برای مرتب کردن آشپزخانه خود را نیز فرا بگیرید. 

طراحی آشپزخانه های امروزی به گونه ای است که کابینت ها کاملا در معرض دید قرار دارند، بنابراین انتخاب انواع زیبا، کاربردی و البته متناسب با دکوراسیون به زیبایی هر چه بیشتر منزل شما کمک می کند. در این مطلب به توضیح نکات مهمی که به شما در انتخاب کابینت مناسب کمک می کند، می پردازیم. با ما همراه باشید.

امروزه با وجود تنوع زیاد کابینت های آشپزخانه می توانید بهترین کابینت که با طراحی منزلتان تناسب دارد را انتخاب کنید. طیف وسیعی از طرح، جنس و رنگ بندی در انتخاب کابینت آشپزخانه در اختیار شما قرار دارد که می توانید با در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم بهترین مدل را انتخاب کرده و با نصب آنها منزل خود را زیباتر و دلنشین تر نمایید.

نکات مهم در انتخاب کابینت آشپزخانه

مهمترین نکات جهت انتخاب کابینت آشپزخانه مناسب کدامند؟

شما می توانید با انتخاب کابینت آشپزخانه درست، آشپزخانه زیبا و شگفت انگیزی داشته باشید که در آن طراحی و عملکرد در هماهنگی با هم وجود دارند. اما برای خرید درست بایستی به نکات زیر دقت کنید:

1.طراحی کابینت آشپزخانه

نکته مهمی که برای انتخاب کابینت وجود دارد این است که طراحی آن بایستی متناسب با دیگر وسایل آشپزخانه و دکوراسیون منزل شما باشد. از آنجا که کابینت ها عناصر اصلی در آشپزخانه به شمار می روند می توانید ابتدا آنها را انتخاب کرده و سپس با توجه به طرح و رنگ آنها نسبت به خرید دیگر وسایل آشپزخانه و نحوه دکوراسیون دیگر بخش های منزل خود تصمیم گیری کنید.

کابینت های امروزی در انواع مدرن، کلاسیک و نئو کلاسیک عرضه می شوند و شما می توانید کاملا بر اساس طراحی دکوراسیون منزل و البته سلیقه خود یکی از این سبک ها را انتخاب نمایید.

تنوع رنگ بیشتری در طراحی مدرن در مقایسه با طراحی کلاسیک (معمولا دارای رنگ چوب یا رنگ سفید) وجود دارد. علاوه بر رنگ، شکل و جنس بدنه و دستگیره ها و نورپردازی نیز با توجه به نوع طراحی متفاوت می باشد.

شما میتوانید برای طراحی و یا بازسازی دکوراسیون خانه خود با پشتیبانان گروه طراحی DL تماس برقرار نمایید.

2.رنگ بندی کابینت آشپزخانه

از جمله دیگر نکات مهم در انتخاب کابینت آشپزخانه، رنگ کابینت می باشد چرا که می تواند به زیباسازی فضای آشپزخانه کمک کند. اگر می خواهید فضای آشپزخانه شما زیباتر و دلنشین تر باشد، بایستی رنگ کابینت آشپزخانه را متناسب با رنگ دیگر وسایل انتخاب کنید.

امروزه تنوع زیادی در زمینه رنگ کابینت آشپزخانه وجود دارد که انتخاب را برای شما راحت تر می کند.

3.جنس کابینت آشپزخانه

جنس کابینت از جمله مهمترین نکات هنگام خرید می باشد که می تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و دوام آن داشته باشد. امروزه جنس های مختلفی از کابینت ها با زیبایی، دوام و کارایی متفاوت وجود دارد که شما می توانید با توجه به سلیقه، بودجه و البته طراحی دکوراسیون خود انتخاب کنید.

اما اگر می خواهید با انتخاب بهترین کابینت آشپزخانه زیبایی منزل خود را نمایان تر کنید، بایستی توجه داشته باشید که کابینت های با جنس مرغوب تر و کیفیت بالاتر علاوه بر ماندگاری و دوام بیشتر، زیبایی و جذابیت بیشتری به منزلتان می بخشند.

شما می توانید انواع کابینت با جنس های مختلف از جمله کابینت هایگلاس، چوبی، فلزی، ممبران و MDF و حتی گزینه های به صرفه تر از کابینت های با بدنه فلزی و درب های هایگلاس و غیره را با قیمت و مشخصات خاص انتخاب کنید.

کابینت آشپزخانه مدرن

4.تناسب کابینت با متراژ آشپزخانه

برای اینکه فضای آشپزخانه زیبا به نظر برسد بایستی کابینت هایی انتخاب شود که کاملا از نظر اندازه و ابعاد با متراژ آشپزخانه تناسب داشته باشد. انتخاب کابینت های خیلی بزرگ برای یک آشپزخانه کوچک و برعکس، ظاهری نامتناسب ایجاد می کند و جلوه زیبایی نخواهد داشت.

5.صفحه کابینت آشپزخانه

صفحه کابینت از دیگر مواردی است که بایستی حتما مد نظر قرار گیرد چرا که استحکام و دوام کابینت نیز به اندازه زیبایی آن مهم است. اگر در انتخاب صفحه کابینت دقت کافی نداشته باشید و جنس بی کیفیتی را خریداری کنید، خیلی زود خراب می شود و بنابراین زیبایی کابینت نیز از بین می رود.

 

صفحه کابینت

6.درب کابینت آشپزخانه

انتخاب درب مناسب و زیبا برای کابینت های آشپزخانه ضروری است چرا که آنها کاملا در معرض دید هستند و زیبایی آنها تاثیر زیادی بر زیبایی فضای آشپزخانه می گذارد.

7.کارایی کابینت آشپزخانه

علاوه بر زیبایی کابینت آشپزخانه کارایی آن نیز اهمیت زیادی دارد. کابینت ها بایستی به گونه ای طراحی شوند که قابلیت استفاده داشته باشند تا به این ترتیب فضای اشغال شده توسط آنها به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

طراحی کابینت نئوکلاسیک
طراحی کابینت نئوکلاسیک

شما میتوانید برای طراحی و یا بازسازی دکوراسیون خانه خود با پشتیبانان گروه طراحی DL تماس برقرار نمایید.

  1. نحوه نصب کابینت

علاوه بر انتخاب کابینت آشپزخانه زیبا بایستی به نحوه نصب آن نیز توجه داشت تا فضای آشپزخانه زیادی شلوغ به نظر نرسد و بتوان از حداکثر فضای آشپزخانه استفاده کرد.

برخی دیگر از نکات مهم برای انتخاب کابینت عبارتند از:

  1. انتخاب بر اساس بودجه و انتخاب کابینت های با کیفیت تر تا حد امکان
  2. انتخاب کابینت با توجه به لیست وسایلی که می خواهید درون آن قرار دهید.
  3. انتخاب کابینت های کلاسیک در صورت داشتن وسایل زیاد و انتخاب کابینت های مدرن جهت استفاده از بخشی از فضا در آشپزخانه های کوچک
  4. توجه به نحوه باز و بسته شدن درب ها و کشوها درکابینت های آشپزخانه و انتخاب انواع مناسب
  5. توجه به میزان نورگیر بودن آشپزخانه
  6. انتخاب کابینت هایگلاس برای آپارتمان ها جهت افزایش میزان نور و زیبایی
  7. انتخاب کابینت های با رنگ تیره برای آشپزخانه های بزرگ و کابینت های با رنگ روشن برای آشپزخانه های کوچک
کابینت-طرح-کلاسیک

نتیجه گیری

اطمینان داشته باشید که با رعایت نکات گفته شده در مورد انتخاب کابینت آشپزخانه می توانید آشپزخانه و منزل زیبایی داشته باشید. حتما دقت کنید که کابینت انتخابی شما بایستی علاوه بر زیبایی و کارایی کاملا متناسب با فضای آشپزخانه، نحوه دکوراسیون، متراژ و رنگ بندی آن انتخاب شود تا بتواند زیبایی منزل شما را نمایان تر کند. بنابراین جهت انتخاب بهترین انواع کابینت آشپزخانه وقت بگذارید و به نکات بالا دقت کنید.

admin

نظرات (4)

  1. ستاره
    دسامبر 8, 2021

    سلام.وقت بخیر.مطالب مفید و کابردی بود.

    • manager.f
      دسامبر 13, 2021

      سلام.وقت بخیر .سپاس از اینکه نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

  2. فاطمه
    دسامبر 8, 2021

    سلام.خوب بود.ممنون

    • manager.f
      دسامبر 13, 2021

      سلام.ممنون از نظر شما

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آنلاین از ما مشاوره رایگان بگیرید