گالری ما

اطلاعات تماس

از آنجایی که آشپزخانه از زمان های دور برای ایرانیان محلی پوشیده و به دور از شلوغی و هیایو بوده است ، امروزه دچار تغیر و تحولات زیادی شده است .اما امروزه با توجه به تغیراتی که بر دکوراسیون و نوع چیدمان آشپزخانه ها ایجاد شده است ، آنها به فضایی باز و جلوی دید تبدیل شده اند . باید به این نکته اشاره کنم که در این نوع طراحی تعداد دیوار های آشپزخانه تا حد امکان کمتر می شود و به صرت اپن یا همان باز طراحی می شوند . متاسفانه در ایران بسیاری از افراد به جزیره یا کانتر به اشتباه اپن می گویند در صورتی که اپن بودن به باز بودن آشپزخانه اشاره دارد . همانطور که می دانید اخیرا آشپزخانه های با طراحی باز یا به اصطلاح بدون اپن ، مواجه هستیم . ما در این مقاله اطلاعات مفیدی درباره دکوراسیون آشپزخانه های کوچک بدون اپن یا همان بدون کانتر با شما به اشتراک گذاشته ایم . پس تا ادامه با ما همراه باشید :

در آشپزخانه های کوچک بدون کانتر همه چیز باید روی اصول طراحی شود تا بتوانید بهترین چیدمان را برای آشپزخانه خود داشته باشید . برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه های بدون اپن سعی کنید از فضای کنج دیوار ها غافل نشوید . برای مثال می توانید به راحتی این فضای دنج و زیبا را با گلدان های آویز پر کنید که علاوه بر اینکه محیط آشپزخانه را زیبا تر می کند ، سبب تصفیه هوای آشپزخانه نیز می شود . هم چنین استفاده از شلف های دیواری می تواند یکی دیگر از انتخاب های مناسب برای دیوار های خالی باشد چرا که بسیار کاربردی و دارای قیمت مناسب هستند . یکی دیگر از فضاهای قابل استفاده ، فضاهای خالی نزدیک به سقف می باشد . شما می توانید با تعبیه کردن قفسه یا کمد هایی در این فضا ، بسیاری از وسایل کم مصرف  و یا حتی بدون استفاده را در آنها قرار دهید .

تغییر دکوراسیون با رنگ های مختلف

هنگام تغییر دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن برای اینکه محیطی دلباز تر و روشن تر داشته باشید ، بهتر است از پالت های رنگی استفاده کنید . از رنگ های روشن برای کفپوش ها ، دیوار ها و کابینت ها استفاده کنید تا تاثیر بیشتری را مشاهده کنید چراکه این رنگ ها انعکاس نوری بسیار خوبی دارند و به همین جهت آشپزخانه را دلباز تر و پر نور نشان می دهد .

تغییر دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن با فضاسازی

همانطور که در اکثر آشپزخانه های کوچک و باز مشاهده کرده اید ، فضای کافی برای نصب کمد و کابینت وجود ندارد پس با کمی خلاقیت و ایده های خوب می توانید این مشکل را بر طرف کنید . برای مثال می توانید از قفسه های فلزی که فضای کمتری را اشغال می کنند و کاربردی هستند . خوشبختانه امروزه قفسه های فلزی مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است .

کفپوش مناسب برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن

استفاده از کاشی های پر از نش و نگار به عنوان کفپوش آشپزخانه کوچک بدون اپن یا کانتر می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد و به دلیل رنگ و نقش  و نگار های زیادی که دارند بیشتر مورد توجه قرار می گیرند . هم چنین کفپوش های سه بعدی هم مانند کفپوش های خوش رنگ و لعاب باعث می شوند تا فضا بزرگتر به نظر برسد.

جزیره یا میز وسط؟

اگر آشپزخنه ای باریک و کوچکی دارید ، می توانید از جزیره به عنوان میزنهارخوری استفاده کنید چراکه فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد . از آنجایی که میز وسط فضای زیادی را اشغال می کند ،  اصلا انتخاب مناسبی برای آشپزخانه های کچک باز نیستند .

تجهیزات و لوازم جانبی کابینت

اگر در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک اپن از کابینت ها استفاده می کنید ، سعی کنید از فضاهای مخفی و بدون استفاده نیز به صورت بهینه استفاده کنید . در اکثر مواقع کنج کابینت ها قابل استفاده نیستند و به همین دلیل برای حل این مشکل می توانید از مجیک کورنر ها استفاده کنید تا دسترسی به وسایل برایتان راحت تر شود . تا کنون به چکونگی طراحی و تغییر دکوراسیون آشپزخانه های کوچک پرداختیم . در ادامه به مزایا و معایب طراحی این گونه آشپزخانه ها می پردازیم .

آشپزخانه بدون اپن

مطلب پیشنهادی : بک اسپلش آشپزخانه

مزایای آشپزخانه بدون اپن

آشپزخانه های باز به دلیل نوع طراحی که دارند ، این امکان را برای شما فراهم می آورد که مدتی که در آشپزخانه مشغول به کار هستید می توانید با سایر اعضای خانواده در تعامل باشید . به همین جهت می توانید از دور همه چیز را تحت کنترل خود داشته باشید . هم چنین در آشپزخانه هایی که میز کانتر و یا جزیره وجود دارد نیازی به خرید میز نهارخوری وجود ندارد . یکی دیگر از مزایای آشپزخانه های باز استفاده بهینه از تمام فضای آشپزخانه می باشد

آشپزخانه اپن کوچک

معایب آشپزخانه بدون اپن

یکی از معایب آشپزخانه های اپن در معرض دید بودن تمامی جزئیات آشپزخانه می باشد . اگر فضای کافی برای قرار دادن وسایل آشپزخانه نداری ، آشپزخانه های باز این مشکل را چندیدن می کنند . هم چنین آشپزخانه های باز بسیار هزینه بر هستند چرا که برای بازسازی آنها دشوار است . یکی دیگر از معایب آشپزخانه های اپن ، پیجیدن بوی غذا در کل فضای خانه می باشد .

  سخن پایانی

شما با کمی خلاقیت و استفاده از ایده های نو ی تانید دکوراسیونی زیبا برای آشپزخانه بدون اپن خود ایجاد کنید  . امیدواریم با خواندن این مطلب ، نکات مهم تغییر دکوراسیون آشپزخانه های باز را به خوبی دریافته باشید .

آنلاین از ما مشاوره رایگان بگیرید