گالری ما

اطلاعات تماس

همانطور که می دانید سبک مینیمال یکی از محبوب ترین سبک های ساده گرا می باشد که بیشتر افرادی که به سادگی و دوری از تجملات اهمیت می دهند از این سبک برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده می کنند . باید به این نکته اشاره کنم که از آنجایی که آشپزخانه  قلب تپنده هر خانه ای به شمار می رود ، بدین جهت نوع سبک و چگونگی چیدمان آن بسیار حائز اهمیت می باشد . از این رو دکوراسیون داخلی آشپزخانه های مینیمال ،کاملا به دور از شلوغی و بی نظمی هستند به طوریکه استفاده از لوازم اضافی جایی در چیمان آشپزخانه ندارد . اصولا بیشتر افراد علاقه مند به سبک مینیمالیسم هستند چراکه این نوع آشپزخانه ها بسیار ساده و تمیز هستند . امروزه همانطور که مشاهده کرده اید هدف از سبک مینیمالیسم برای آشپزخانه حفظ فرهنگ ساده زیستی در عین مدرن بودن می باشد . در ادامه نکاتی درباره چگونگی انتخاب کابینت های مناسب برای آشپزخانه های مینیمال به طور کامل توضیح داده ایم پس با ما همراه باشید . 

کابینت مینیمال

کابینت مینیمال چیست ؟

کابینت های مینیمال معمولا بزرگ  بدون درب و دستگیره طراحی می شونذ و به صورت کشویی یا فشاری باز و بسته می شوند . در حقیقت در کابینت های مینیمال ،سعی بر استفاده حداقل از لوازم جانبی اضافی می باشد و به راحت ترین و ساده ترین شیوه طراحی و ساخته می شوند .  این نع کابینت ها معمولا دارای کشوهای عمیق و کابینت های بزرگی هستند که آشپزخانه را مجهز تر و کاربردی تر جلوه می دهد . هم چنین کابینت های مینیمال دارای قفسه بندی های کاربردی هستند که امکانات بیشتری را برای کاربر ایجاد می کنند . 

نحوه طراحی کابینت های مینیمال

جزیره آشپزخانه یکی از مهم ترین و کاربردی ترین امکانات آشپزخانه می باشد که باید در طراحی آن دقت لازم را داشته باشید . هم چنین جزیره ها بیشتر به صورت چند منظوره مورد استفاده قرار می گیرند اما نحه کاربرد آنها با توجه به اندازه ، موقعیت و محل قرارگیری متفاوت می باشد . اصولا آشپزخانه های مینیمالیستی از طراحی خطی بهره می برند و جود یک جزیره خطی در این آشپزخانه ها می تواند سبب زیباتر شدن آنها شود . به طور کلی جود جزیره در آشپزخانه های مینیمال می تواند بسیار کاربردی و مناسب باشد چراکه امکانات زیادی را در آشپزخانه فراهم می آورد . 

سازماندهی آشپزخانه با کابینت ها

در واقع سازماندهی آشپزخانه به عوامل متعددی مثل چگونگی طراحی کابینت ها بستگی دارد . به عبارتی دیگر اگر کابینت های مینیمال به درستی و با اصول طراحی شوند ، امکانات زیادی را در آشپزخانه فراهم می آورد . هم چنین از آنجایی که کابینت ها محل ذخیره سازی انواع ظروف و وسایل آشپزخانه هستند ، باید بسیار مقاوم و محکم در برابر رطوبت و ضربه باشند تا بتوانند کارایی لازم را برای شما داشته باشند . از این رو نوع چیدمان کابینت ها نیز بسیار اهمیت دارد به همین دلیل بهتر است هنگام چیدمان آشپزخانه لوازم با کاربرد مشترک را با هم دسته بندی کنید تا دسترسی به آنها برای شما آسان تر و راحت تر باشد .

رنگ مناسب کابینت های مینیمال 

اصولا رنگ های غالب در یک آشپزخانه مینیمال ، رنگ های روشن هستند و همانطور که می دانید رنگ های روشن باعث دلباز تر شدن محیط مورد نظر می شوند . اما باید به این نکته اشاره کنم که برای جلوگیری از یکنواخت شدن محیط آشپزخانه بهتر است از ترکیب دو رنگ استفاده کنید تا آشپزخانه مینیمال شما جذاب تر و بهتر جلوه کند .

استفاده از چوب و طرح چوب در طراحی کابینت های آشپزخانه 

چوب یکی از عناصر طبیعی اصیل است که در طراحی کابینت های آشپزخانه خود از آن استفاده کنید . از زمان های گذسته تا به امروزه چوب برای ساخت انواع لوازم جانبی مورد استفاده قرار گرفته است و در دنیای امروز استفاده از چوب های با رنگ روشن نماد ساده گرایی می باشد و زیبایی آشپزخانه شما را چندین برابر می کند . شما می توانید از عناصر چوبی برای طراحی کابینت های مینیمالیستی استفاده کنید . از آنجایی که سبک مینیمالیستی به دور از شلوغی و استفاده از لوازم غیر ضروری می باشد ، تا حد امکان از استفاده از دستگیره ها نیز اجتناب کرده است . پس اگر به آشپزخانه های مینیمال علاقه مند هستید سعی کنید در طراحی  کابینت های خود از عناصر زیبا و طبیعی مثل چوب های رنگ روشن استفاده کنید تا نتیجه مطلوب را دریافت کنید . هم چنین با استفاده از این سبک می توانید آشپزخانه ای بزرگ تر و دلبازتر برای خود خلق کنید .

 

استفاده از کابینت های ساده و توکار در آشپزخانه های مینیمال 

در طراحی آشپزخانه های مینیمال انتخاب کابینت های جادار و توکار می تواند انتخاب مناسبی باشد . در حقیقت طراحی این نوع کابینت ها به گونه ای می باشد که محتویات داخل کابینت از بیرون قابل مشاهده نیستند و در عین حال فضای بسیار زیادی برای لوازم جانبی شما دارند . بدین ترتیب می توانید فضایی مرتب و منظم در آشپزخانه خود داشته باشید . یکی دیگر از نکات حائز اهمیت حین انتخاب کابینت ها ، در نظر گرفتن سادگی و زیبایی آنها می باشد که سبک مینیمالیسم یک سبک ساده و طبیعی است پس بدین منظور تا حد امکان از کابینت های کنده کاری شده و دارای نقش و نگار های برجسته دوری کنید . 

کابینت های آشپزخانه مینیمال کوچک 

همانطور که گفته شد استفاد از رنگ های روشن می تواند جلوه آشپزخانه شما را زیباتر و دلباز تر نشان دهد اما در عین حال استفاده کردن از کابینت های توکار بی تاثیر نیست و می تواند کمک خوبی در ذخیره سازی وسایل شما داشته باشد . البته استفاده از تمامی فضای آشپزخانه برای طراحی و نصب کابینت ها هم می تواند تاثیر شایانی بر ذخیره سازی وسایل آشپزخانه داشته باشد . 

آنلاین از ما مشاوره رایگان بگیرید