گالری ما

اطلاعات تماس

اگر بگوییم که آشپزخانه کوچک از مشکلات هر خانم خانه‌داری می باشد، اشتباه نگفته اییم چرا که آشپزخانه از مهم ترین عناصر خانه برای خانم ها می باشد. آشپزخانه جایی می باشد که برای خانواده غذا تهیه می شود و بسیار خانواده های پر جمعیتی وجود دارد که با آشپزخانه کوچک زندگی خود را می گذرانند و وجود وسایل آشپزخانه بسیار باعث ایجاد سختی و تنگی برای خانم شده و همیشه از این موضوع رنج می‌برند.

رنگ سفید را به راحتی می توانیم از محبوب‌ترین رنگ ها برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک دانست چرا که رنگ سفید انرژی بخش همچنین آرامش بخش می باشد. رنگ سفید در طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک انتخاب بسیاری می باشد در ادامه تصمیم بر آن داریم که در کنار ایده های جذاب برای آشپزخانه های کوچک در ارتباط با ایده هایی از آشپزخانه های سفید 15 ایده را برای شما بیاوریم.

دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه کوچک

دکوراسیون آشپزخانه، مهم‌ترین عنصر در هر خانه را می توانیم آشپزخانه بدانیم. برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک در ابتدا باید یک سبک کلی و غالب برای آشپزخانه خود تعیین نمایید تا تمامی طراحی ها حول انتخاب شما انجام گردد. مهم‌ترین عنصر خانه آشپزخانه و مهم‌ترین عنصر آشپزخانه کابینت های آن می باشد، باید در انتخاب کابینت ها چه از نظر ظاهر و چه از نظر اندازه دقت بسیار شود چرا که انتخاب اشتباه باعث ایجاد مشکلات متعدد می شود.

مشکلاتی همچون کم بود جای برای ظروف و ناخوانایی رنگ آن با رنگ استفاده شده در آشپزخانه، برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک حتما از با طراحان دکوراسیون مشورت نمایید، چرا که می توانند کمک بسیاری به شما بنمایند.

بعد از تمامی این مسائل نوبت به انتخاب ظروف و وسایل آشپزخانه می‌گردد. با توجه به آن که به طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک می پردازیم لازم به زکر است با توجه به محیط کوچک آشپزخانه لازم به خرید میز ناهار خوری نمی باشد و به آن نخواهیم پرداخت. در نظر داشته باشید با توجه به محیط کوچک آشپزخانه لازم است در خرید و تهیه یخچال ها، ماشین لباس‌شویی، گاز و … دقت فرمایید تا در زمان قرار دادن آن‌ها در آشپزخانه به مشکل برنخورید. به صورت کلی طراحی مینیمال مناسب آشپزخانه های کوچک می باشد.

کابینت چیست؟

کابینت را در تعریفی کوتاه می توانیم این‌گونه بدانیم قفسه هایی که با توجه به نیاز در فضاهای مختلف ایجاد می شوند. در آشپزخانه، اتاق ها و… هرجا که لازم باشد استفاده می گردد و این مسئله که بسیاری فکر می کنند کابینت ها تنها در آشپزخانه و متعلق به آن می باشند تفکری غلط می باشد. اما لازم است که این را بدانید که کابینت ها باید دارای 3 ویژگی باشند مورد اول را می توانیم به زیبایی آن اشاره نمود که دارای اهمیت بسیار می باشد، دوم کارایی آن و سوم جنس کابینت و استحکام آن است. کابینت ها دارای انواع مختلفی بوده که پایین تر برای شما توضیجاتی ارائه خواهد شد. در نظر داشته باشید که طراحی داخلی دارای اهمیت بسیار می باشد لذا لازم است دقت بسیار در آن بفرمایید.

کابینت ممبران

اگر بگوییم که کابینت ممبران از محبوب‌ترین نوع کابینت می باشد اشتباه نگفته ایم. از ویژگی های این نوع کابینت می توانیم به طرح های بسیار برای دکوراسیون های مختلف از جمله دکوراسیون آشپزخانه کوچک می باشد. این نوع کابینت با توجه به نقش و نگار های برجسته ایی که بروی آن وجود دارد، دارای نمای زیبایی بود و به نوعی دارای ظاهری خلاقانه می باشد. کابینت ممبران در رنگ ها و طرحی های بسیار تولید می شود و می توانید با توجه به سلیقه خود آن را انتخاب نمایید.

کابینت ‌های‌گلاس

کابینت های‌گلاس یکی از محبوب ترین مدل های کابینت می باشد. این کابینت دارای سطح چشم نواز و براق می باشد که دارای زیبایی بسیاری می باشد و ظاهر زیبایش نظر خانم های خوش سلیقه بسیاری را به خود جلب کرده بوده است. اگر به قصد جنس آن بخواهیم توضیحاتی ارائه دهیم باید بگوییم که جنس آن از ورقه های های‌گلاس می باشد. با توجه به قیمت نسبتا مناسبی که دارا می باشد طرفدارهای بسیاری را به خود جلب نموده است. استفاده از کابینت های های گلاس را به نوعی می توان یک طراحی داخلی آشپزخانه مدرن دانست.

کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف یا به عبارتی دیگر Mdeduim-density fiberboard که با معنای تخته فیبر یا چگالی متوسط می باشد. ام دی اف به طور جزئی تر می توانیم MDF را ذرات خرده شده چوب دانست. چوب های خرد شده با چسب و یا گاهی رزین در دستگاه های مربوط فشرده و پس از آن در برابر گرما قرار می گیرند و سپس با توجه به نیاز برش زده می شوند. MDF دارای رنگ و بافتی ثابت می باشد. از مزایای این نوع کابینت می توانیم به هزینه مناسب، قابل برش، موجود در اندازه ها و مدل های گوناگون، دارای مقاومت و … می باشد.

15 ایده جذاب برای آشپزخانه کوچک

1.انتخاب رنگ روشن

شما تنها با شناخت فلسفه رنگ ها و انتخاب رنگی شاد و روشن می توانید محیط کوچک خود را زیبا، باروح و حتی بزرگتر نشان دهید. بسیاری از رنگ های خنثی مانند بژ و کرم به صورت میکس استفاده می نمایند.

2.استفاده از قفسه های قابل تغییر

اگر بگوییم که در آشپزخانه های کوچک هر سانتی متر دارای اهمیت می باشد بی راه نگفته اییم. بهتر است به جای استفاده از قفسه های ثابت و کوچک قفسه هایی را تهیه نمایید که دارای قابلیت تغییر اندازه اجزا و جابه جایی را داشته باشند.

3.انتخاب کفپوس زیبا و طرح دار

بهتر است از کفپوش‌های با طرح رنگی و پر استفاده نمایید. این مسئله باعث بزرگتر نشان دادن آشپزخانه می شود.

4.قرار دادن لوازم برقی در جای مناسب

با مرتب‌تر نمودن آشپزخانه خود، در ابتدا به راحتی خود و سپس به باز شدن جای بیشتر کمک نمایید. بسیاری از لوازم برقی در زمان خاصی مورد استفاده قرار می گیرند با قرار دادن آن ها در کابینت و خالی نمودن روی کابینت فضای بیشتری برای خود فراهم ببینید.

5.استفاده از هود و جاز ترکیبی

هود را می توانیم از عناصر جدا نشدنی آشپزخانه ها بدانیم و همینطور باید آن را در نظر بگیریم که نیاز به فضای بسیاری دارد. با استفاده از هود و اجاق های ترکیبی دیگرنیاز به هورد های معمولی نیست و می توانید به راحتی از فضای بالای گاز استفاده ببرید.

6.قرار دادن میز در آشپزخانه

این ایده شاید یک ایده وحشتناک به نظر بیاید ولی قرار دادن یک میز باعث آن می شود فضای مناسب جهت آشپزی کردن پیدا نمایید.

7.انتخاب کابینت هم رنگ دیوار

انتخاب کابینت هم رنگ دیوار یک گزینه بسیار مناسب می باشد. استفاده از رنگ های سفید و خاکستری هم برای دیوار و همچنین برای کابینت ها باعث جادار نشادن داده شدن آشپزخانه می شود.

8.استفاده از گوشه های غیرقابل استفاده

بله برای مثال با وجود گوشه ایی که طارحی آن دقیق انجام نشده و استفاده خاصی نمی توان از آن کرد با خرید چندین کابینت قابل جابهجایی می توانید آن محیط را به گوشه ایی کاربرد دارد تبدیل نمایید و فضای بیشتری برای خود پیدا نمایید.

9.طبق های جمع و جور

نصب طاقچه های جمع و جور بر روی دیوار باعث می شود که وسایل خود را راحت تر دسترسی داشته باشید و فضای بیشتری را برای خود فراهم نمایید

10.قرار دادن ماشین لباسشویی در اتاقی دیگر

در نظر داشته باشید که آشپزخانه تنها جای مناسب برای ماشین لباسشویی نمی باشد و با قرار دادن آن در اتاقی دیگر فضای بیشتری را برای خود فراهم نمایید.

11.استفاده از سینک بزرگ

با توجه فضای کوچک آشپزخانه و فراهم نبودن امکان قرار دادن ظرفشویی در آشپزخانه قرار دادن سینک بزرگ را می توان یک حرکت هوشمندانه دانست. معمولا سینک های بزرگ و دو قلو انتخاب مناسبی می باشند. با قرار دادن ظرف های کثیف در یک سینک و تمیز کردن و شستن و آن و قرار دادن در سینک دیگر فضای مناسبی را برای خود طراحی نمایید.

12.استفاده از گوشه گوشه های آشپزخانه

پیشنهاد ما به شما آن است که از فضاهای هدر رفته بهترین استفاده را نمایید. برای مثال فضای بین وسایل داخل قفسه ها، پشت در کابینت ها، زیر ظرفشویی، و گوشه های بدون استفاده را می توان از برای قرار دادن ظروفی که استفاده کمی از آنها دارید، استفاده نمایید. با قرار دادن قلاب ها، کابینت های ریلی از این فضاها استفاده نمایید.

13.آشپزخانه را شلوغ و درهم نکنید

استفاده از کابینت های دیواری و بسته باعث دلگیر شدن آشپزخانه می شود پیشنهاد می شود که از قفسه های باز استفاده کنید ولی در نظر داشته باشید اگر قرار به نامنظمی قفسه ها باشد و آنها را شلوغ کنید استفاده نکردن از آن ها دارای مزیت بیشتری خواهد بود.

14.مرتب نگه داشتن آشپزخانه

روی کابینت های خود را همیشه مرتب نگه دارید وسایل با استفاده کم را در گوشه ایی یا در کابینت قرار دهید از آویزهای مغناطیسی جهت آویزان کردن وسایلی مانند ملاقه ها و کفگیر ها استفاده نمایید.

15. استفاده از طراحی مدرن و ساده

مهم ترین و تاثیر گذاری ترین استفاده از یک دیوار ساده و سفید می باشد، استفاده از رنگ سفید باعث بزرگتر نشان دادن فضا می شود. استفاده نمودن از جزئیات مدرن فضا را دلبازتر می کند. همچنین استفاده کردن از لوازمی که رنگ روشن دارند بهتر می باشد و طرح های مینیمال انتخاب مناسبی می باشند.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک

همانطور که مطالعه فرمودید می توان مظل یک دکوراسیون آشپزخانه کوچک را به مضیت تبدیل نمود و استفاده بهتری از آن نمود. با چیدمانی بهتر استفاده از کابینت های ریلی در جای مناسب قفسه های دیواری، در صورت نیاز قرار دادن لباسشویی در اتاقی دیگر و همچنین انتخاب صحیح یخچال و… دارای اهیمت بالایی می باشد. سعی کنید چیدمانی درست و همیشه روی کابینت خود را مرتب نمایید. در دکوراسیون داخلی آشپزخانه دقت زیادی داشته باشید چرا که آشپزخانه از عناصر مهم هر خانه ایی می باشد.

آنلاین از ما مشاوره رایگان بگیرید