گالری ما

اطلاعات تماس

کابینت حجمی

بهترین آشپزخانه برای نصب کابینت حجمی + معرفی انواع کابینت های حجمی

از آنجایی که امروزه فضای منازل بسیار محدود تر و کچک تر شده است بیشتر افراد سعی بر بهینه سازی بهتر فضای آشپزخانه خود دارند تا بتوانند تمامی وسایل خود را در آن قرار دهند . به همین جهت کابینت های حجمی برای چنین موقعیتی بسیار مناسب می باشد و فضای بزرگی را برای قرار دادن وسایل در اختیار افراد قرار می دهد . ما در این مقاله قصد داریم به طور کامل اطلاعاتی درمورد انواع کابینت های های حجمی و کاربردهای آن با شما به اشتراک گذاشته ایم . پس در ادامه با ما همراه باشید : 

منظور از کابینت حجمی چیست و در چه آشپزخانه ای کاربرد دارد؟

باید به این نکته اشاره کنم که کابینت های حجمی برای خانه های که دارای آشپزخانه با متراژ کم هستند بسیار مناسب می باشد . امروزه یکی از دغدغه های بیشتر افراد کم بودن میزان فضای منزل برای نگهداری سایل می باشد . از این رو سعی می کنند آشپزخانه هود را به گونه ای طراحی کنند که بتوانند تا حد امکان بیشترین بهره وری را داشته باشند . یکی از مهم ترین ویژگی های کابینت های حجمی ، برخورداری از میزان فضای کافی برای نگهداری وسایل می باشد و با توجه به فضای بزرگی که دارد می توان به راحتی وسایل خود را در آن قرار داد . هم چنین شما می توانید با توج به فضای آشپزخانه خود در هرنوع ابعاد و اشکال مورد نظر خود سفارش دهید . 

انواع کابینت حجمی  یا باکس ویترین کابینت

همانطور که می دانید در ساخت کابینت های حجمی از متریال ها و طرح های گوناگونی استفاده می شود که بر همین اساس به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه به برخی از پرکاربردترین آنها اشاره کرده ایم : 

کابینت‌ حجمی کلاسیک

کابینت های حجمی کلاسیک عموما دارای طرح های شلوغ و پیچیده هستند و به همین منظور محیط آشپزخانه را به نوعی اشرافی و سلطنتی جلوه می دهد . از آنجایی که این نوع کابینت طرح های پیچیده و شلوغی دارد ، یکی از گران ترین نوع کابینت ها برای طراحان محسوب می شود . کابینت های حجمی تمام چوب ، ممبران ، ام دی اف و کابینت حجمی انزو از جمله انواع جنس این نوع کابینت محسوب می شوند . اما در اکثر مواقع کابینت های حجمی تمام چوب از طرفداران بیشتری برخوردار می باشد و به همین دلیل قیمت بالاتری دارد و در آشپزخانه های لوکس اجرا می شود . 

کابینت حجمی مدرن

کابینت های حجمی مدرن برخلاف کابینت های حجمی کلاسیک بسیار ساده تر هستند و ترکیب رنگی کمتری دارند . این نوع کابینت دارای دستگیره های ساده یا حتی بدون دستگیره هستند و به دلیل این سادگی ، از طراحی آسان تر و قیمت پایین تری برخوردار می باشد . باید به این نکته اشاره کنم که استفاده از این نوع کابینت برای آپارتمان های با متراژ پایین بسیار شیک و مناسب می باشد . هم چنین کابینت های حجمی مدرن با هر متریالی که ساخته شوند ، در ساده ترین و راحت ترین شکل ممکن طراحی می شوند . 

کابینت حجمی های گلس

کابینت حجمی های‌گلاس

یکی از بروز ترین نمونه های کابینت مدرن ، کابینت حجمی های گلاس می باشد که با توجه به میزان فضای آشپزخانه طراحی می شود که درخشندگی این کابینت حس شادابی و شیک بودن را به خانه منتقل می کند . هم چنین این نوع کابینت از نوعی روکش پلاستیکی یا ام دی اف خام ساخته می شود . از آنجایی که کابینت های حجمی های گلاس نور را منعکس می کنند زیبایی خاصی را به فضای آشپزخانه شما منتقل خواهند کرد  و همین ویژگی سبب شده است تا برای آشپزخانه هایی که بدون پنجره هستند ، به ویژه در رنگ های روشن مناسب تر باشد . البه این نوع کابینت ها به مراقبت بیشتری نیاز دارند چراکه در برابر خط و خش آسیب پذیر هستند . 

کابینت حجمی ام‌دی‌اف

کابینت های حجمی ام دی اف در برابر رطوبت مقاوم تر هستند و به همین دلیل کاربرد بیشتری نسبت کابینت های گلاس و چوبی در آشپزخانه های امروزی دارد . هم چنین تا پیش از کابینت های ام دی اف ، کابینت های فلزی و چوبی کاربرد بیشتری داشتند اما از زمان تولید ام دی اف خام ، کابینت های ام دی اف نیز جایگزین دیگر کابینت ها شدند . کابینت های حجمی ام دی اف یکی از اقتصادی ترین انواع کابینت ها هستند که علاوه بر قیمت مناسب ، دارای مقاومت و ماندگاری بالا می باشد . اما باید به نکته توجه داشته باشیم که کابینت های ام دی اف غیر قابل تعمیر هستند و باید مراقب باشیم تا کوچک ترین ضربه ای نیز به آن وارد نشود . 

کابینت حجمی نئو‌کلاسیک

کابینت های حجمی نئو کلاسیک ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن می باشد چراکه دارای خطوط نرم ، جزئیات شیک و ظریف می باشد . در سبک نئوکلاسیک در مقایسه با سبک کلاسیک ساده‌تر بودن طرح، آسانتر بودن ساخت و به دلیل استفاده از ام دی اف خام به جای چوب طبیعی هزینه‌ها تا حد زیادی کمتر می‌شود. البته چوب طبیعی هم در ساخت کابینت‌های نئوکلاسیک کاربرد دارد.

برند های کابینت های حجمی

همانطور که می دانید کابینت ها دارای برند های گلاس ، ملامینه ، پی وی سی و معمولی هستند و هر کدام شامل مدل های آنتیک تیره و روشن ، راش ، ونگه ، گردویی ، افرا ، سیلور و . . . هستند . به همین جهت با توجه به چنین تنوعی افراد می توانند به راحتی انتخابی متناسب با منزل خود را داشته باشند . هم چنین برای انتخاب رنگ و طرح باید به رنگ و سبک دیگر وسایل توجه داشته باشید . 

مدل های کابینت های حجمی

مدل کابینت ایتالیایی چیارا ، ایتالیایی سرنا ، نئو کلاسیک ، مدل های چینی ، عربی و ایرانی هستند . سبک مدرن ایتالیایی دارای فرم های ساده هستند اما نئوکلاسیک تا حدودی دارای طرح های ظریف و شیک می باشد . هم چنین طرح های مدرن شرقی به سبک ایرانی ها شباهت بیشتری دارد . البته هرکدام از سبک هایی که گفته شد مناسب یک فضای خاصی می باشد و پیش از هر انتخابی باید متراژ آشپزخانه را در نظر داشته باشیم .

کابینت حجمی مدرن
manager.a

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آنلاین از ما مشاوره رایگان بگیرید